Waar kan ik inzien tot welke datum een domeinnaam is geregistreerd?

Domeinnaam registratie. Hoe tijdsduur nakijken?
Tot hoe lang is een domeinnaam geregistreerd?

Toegevoegd na 7 minuten:
Edit: inzien voor hoeveel jaar een domein is geregistreerd?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Internet
5.8K

Antwoorden (2)

voor .com domeinnamen
http://whois.domaintools.com/
voor .nl namen
https://www.sidn.nl/home/

Toegevoegd na 7 minuten:
ik zie nu dat ze bij sidn de termijn niet meer weergeven, alleen de datum wanneer de naam geregistreerd werd, dat deden ze voorheen wel.....ik kijk nog even verder

Toegevoegd na 37 minuten:
Sorry, ik kan het niet vinden. Ik trek mijn antwoord terug. (Bij de .com namen staat het echter wel vaak vermeld)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je naar de site van argeweb gata, dan kan je een domein opzoeken. Bij de whois informatie staat tot op welke datum het domein vastgelegd is.

Echter, dit betekent niet dat het domein hierna vrij komt: Als de huidige bezitter het domein wil houden moet hij binnen een bepaalde termijn (enkele weken na vrijgeven geloof ik) aangeven dat hij het domein weer wil vastleggen. De meeste providers verlengen het domein -op verzoek- automatisch voor hun klanten, nog voor het verloopt.