Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe moet ik mijn virtualhost goed configureren?

NameVirtualHost *:80


ServerName www.domein1.net
ServerAlias domein1.net
DirectoryIndex C:/xampp/htdocs/index.php
DocumentRoot C:/xampp/htdocs



ServerName www.domein2.nl
ServerAlias domein2.nl
DirectoryIndex C:/xampp/htdocs/domein2/index.php
DocumentRoot C:/xampp/htdocs/domein2


Als ik naar domein1 ga werkt hij perfect, bij domein2 krijg ik een Toegang verboden! van xampp

Who can help me?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Internet
518

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Ik zou in je servername geen http:// toevoegen (weet niet zeker of dat uberhaupt mag, maar het hoeft in ieder geval niet.
Verder lijkt het me neit gewest een domein binnen een ander domein te hosten. Dit kan wel maar meestal is dit niet de bedoeling. Nu (als het zou werken) krijg je via www.domein1.net/domein2/index.php dezelfde file als www.domein2.nl/index.php. Dit kan gewenst zijn en eventueel kun je dit onderscheid zelfs zien in de php file, maar meestal is dit niet het geval. Ik zou de documentroot van domain1 vervangen door C:/xampp/htdocs/domein1 ofzo.
Verder zou de directoryindex in beide gevallen allen index.php moeten zijn volgens mee, dit geeft namlijk ene lijstje default filenames op als je naar een directory browst, binnen die directory, dus een heel pad is hier niet gewenst.

Ik hoop dat dit je helpt.
Succes!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Probeer eens expliciet toestemming te geven om de map te benaderen:


ServerName www.domein2.nl ServerAlias domein2.nl DirectoryIndex C:/xampp/htdocs/domein2/index.php DocumentRoot C:/xampp/htdocs/domein2


allow from all


(Lees meer...)
rose
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding