Hoe kan ik hackers tegen gaan???

Op twitter had ik een account @Top_Grappen, alleen was dat account gehackt door @linkenmaar_ . Ik had bijna 7000 volgers, maar moest daarna helemaal opnieuw beginnen met @Top_Moppen!!!
Wat kan ik doen om deze hackers tegen te houden??? En hoe kan ik mijn eigen account weer terug krijgen??? Please help!!!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Internet

Antwoorden (6)

Als je nog kan inloggen zo snel mogelijk je wachtwoord veranderen! En anders aanklikken: "forgot password" dan sturen ze je een mail, log daarmee in en verander alsnog het wachtwoord.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Elke 48 uur ww verwijderen (tip volg tienergetweet)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geen simpel wachtwoord nemen maar een met hoofdletters/cijfers/tekens enz het liefst van minstens 8 a 10 letter/cijfer/teken combinatie. Ook je pc beveiligen met goede anti virus software want misschien zit er een keylogger op je pc. En als je 7000 volgers hebt dan kan je twitter mailen en die willen dan jou heus wel helpen hoor want ze zien dan dat er activiteiten zijn van andere ip adressen en dan weten ze wel wat er aan de hand is!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jongens^^ het heeft geen zin om je ww te veranderen... Want een hacker doet het zonder ww. Een hacker heeft een programma waarmee hij gewoon met jou gebruikersnaam kan inloggen. Geen ww nodig. Je bent een beetje hopeloos.....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je een zin als:

Jan De Hoop Kreekt Zn 342e Leek

Ik heb echt geen idee wat ik net zei, maar een hacker heeft ongeveer 30 jaar nodig om dat te kraken. En als je het zo maakt dat je het makkelijk onthoud, ben je goed beschermd (in iedergeval, voor 30 jaar ;). )
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ver uit de meeste computer hacks kunnen doordat mensen veel te onvoorzichtig omspringen met computer beveiliging. Zeker wanneer je op internet iets doet waarmee je opvalt of iets hebt dat enige waarde hebt zal je voorzichtig om moeten gaan met de account informatie.
Kernwoorden: Gezond Verstand!
Het zou veel computercriminaliteit schelen als meer mensen dat zouden gebruiken.

Gebruik een redelijke virus scanner (als bv AVG; meteen een zwaargewicht als NOD32 of Kaspersky is zelden nodig als je een beetje oplet met wat je doet) en wat gespecialiseerde programma's (Spybot, Hitman) voor de basis beveiliging op je PC (nog altijd het grootste vergiet in de persoonlijke beveiliging).

Denk eerst na voor je iets doet (ga niet lukraak iedere link of bestand dat je toegestuurd krijgt openen).

Stuur geen informatie over e-mail of andere online mogelijkheden die je niet aan een willekeurige vreemde op straat zou geven (dus als je een wachtwoord niet op de voorpagina van de Telegraaf zou willen zien stuur deze dan ook nooit op per e-mail; zo simpel is het).

Gebruik een fatsoenlijk wachtwoord. Wachtwoorden als: geheim, wachtwoord, seks, eigen naam, naam van de hond, namen van kinderen, postcodes, geboorte data van gezinsleden ed. zijn regelrechte uitnodigingen voor hackers om te doen wat ze willen. Zo moeilijk is het niet om een willekeurige rij van een stuk of 10 (hoofd)letters en cijfers uit het hoofd te leren dus wees niet lui en steek er een paar minuten in om dit te doen. Zo je echt niet in staat bent om een fatsoenlijk wachtwoord te onthouden kies dan iig een willekeurig woord. Desnoods met behulp van een kruiswoordpuzzel of scrabble bord. (Idem met geheime vragen, e-mail adres informatie enz.)

Bedenk dat ook mobile telefoons gevoelig zijn voor virussen dus ook daar: ga niet te laks om met het openen van willekeurige bestanden. Als een vreemde op straat je een pakket in de handen duwt ben je ook argwanend. Waarom zou je dat niet ook zijn op het internet?

Er is natuurlijk altijd de kans dat iemand ondanks dat toch toegang weet te krijgen. Er zijn zelfs meerdere manieren om dat te doen en een goede computer expert kent ze (bijna) allemaal. Het is echter behoorlijk moeilijk om goed uit te voeren.

Meld verder dit soort zaken bij de beheerders van zo'n website. Zorg ook dat je kan laten zien dat jij en niet die ander de eigenaar is van die account. Gebruik dus geen nep namen voor accounts waar je waarde aan hecht. Zeker als die naam toch niet publiekelijk wordt.