Wat kan ik tegen deze vorm van spam doen ?

Naast mijn eigen gmail, krijg ik ook alle mail die gestuurd wordt van en naar mijn forum. Normaal gesproken geen enkel probleem (want het is vrijwel niets, alleen meldingen) maar de laatste dagen is het bal.

Het begon met 5 mailtjes per dag, maar inmiddels krijg ik er rond de 40, 50 per dag.

De mails zijn afkomstig van gmail en bevatten de volgende inhoud :
--------------------------------
Het bericht "Your DHL id. 014239" van ADELLvVmNm2lrBS@(domeinnaam forum).nl bevat een virus of een verdachte bijlage. Het is daarom niet via je account info@(domeinnaam forum).nl gedownload en is blijven staan op de server.

Als je deze persoon antwoord wilt geven, klik je op beantwoorden en verzend je een bericht.

Hartelijk bedankt,

Het Gmail-team
---------------------------------------
De naam van de geadresseerde veranderd steeds, en de inhoud is altijd iets over een pakje, een bestelling, een geblokkeerde creditcard, affijn, een bepaalde vorm van phishing.

Omdat echter de afzender Gmail is EN ik belangrijke meldingen ook op dat adres krijg, kan ik het niet markeren als spam. Werkt ook niet; gmail laat zich niet blokkeren en is ook eigenlijk de afzender niet.

Wat zou ik hier tegen kunnen doen, en bij wie moet ik daarvoor zijn ? De host ? De provider van de forumsoftware ? Gmail ? Ik zie er geen gat meer in......

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Internet
1.5K

Het beste antwoord

Het klinkt alsof iemand je forum probeert te hacken. Kijk of je het automatisch doormailen van nieuwe forumposts voor een paar dagen uit kunt zetten. Als de spam dan stopt weet je zeker dat dat de bron is. Vervolgens overleggen met die forumsoftwarebouwers wat er aan te doen is.

Gezien de "en is blijven staan op de server" zou het ook kunnen dat je iedere keer weer dezelfde 50 spams terugziet. Overleg hiervoor met degene die je mailaccount verzorgt; je hostingprovider waarschijnlijk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Met hacken heeft het - gelukkig - niks te maken ; het is gewoon een nieuwe vorm van spam, die naar ik inmiddels heb vernomen op meer fora zijn intrede heeft gedaan.
Inmiddels heeft Gmail daar zelf (blijkbaar) maartegelen tegen getroffen, want de betreffende mails worden niet meer doorgestuurd.

Andere antwoorden (2)

Je kunt in Gmail proberen een filter te maken op basis van een gemeenschappelijke eigenschap van deze mailtjes, bijvoorbeeld het onderwerp. Vervolgens kun je Gmail automatisch mailtjes die aan je filter voldoen, laten verwijderen of archiveren. Op die manier komen ze niet in de inbox terecht.
bamibal
12 jaar geleden
escape
12 jaar geleden
Je kunt het zelfs doen op een stuk tekst in de mailtjes, die gelijk is. Dat is de oplossing. +1
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat hielp een jaar of 5 geleden nog wel, maar tegenwoordig zet dat weinig zoden a/d dijk. Alleen als je idd een vast "en lastig" email kontakt heb, heeft het zin.
bamibal
12 jaar geleden
@jjjgroot: Omdat het nu iedere keer om eenzelfde soort mail van Google gaat, werkt het nu ook nog prima.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Bamibal Dat lees ik niet uit de vraag en/of commentaar.
En dan gaat jammer genoeg niet werken.
@Marleen Of heb ik het verkeerd begrepen en zit er wel telkens een deel van de zelfde informatie in die spam mail? B.v.:DHL of het deel "bevat een virus" als dat het geval is kan je idd daar op filteren.
Je zal een spamfilter in moeten schakelen, of bij je emali provider, of met een antiespam programma zoals als spamfighter is ook nog gratis, deze zal toch zo'n 99 % moeten kunnen afvangen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bamibal
12 jaar geleden
We hebben het hier over Gmail, waar al een prima spamfilter in zit. Een extra filter is vrij zinloos, en voor dit probleem ook niet van toepassing.