Ik heb storing op mijn radio-ontvangst door internet via Homeplug van de buren. Wat hier tegen te doen?

Sinds de buren internet uit het stopcontact hebben en vermoedelijk een Plasma_TV, een goedkope telefoonoplader en mogelijk halogeenverlichting op een elektronische trafo kan ik bijna geen radio meer ontvangen. Ik luister veel op de korte golf en kabel of radio via internet is geen alternatief. Praten helpt niet meer alle apparatuur zou CE gekeurd zijn dus niks aan de hand zeggen ze. Agentschap Telecom al ingeschakeld, doen ze niks aan. Homeplug zou filters hebben die bepaalde frequenties ontzien. Nou vergeet het maar. Is er een mogelijkheid om Homeplug te saboteren dan trekken ze wel een kabeltje. Is Homeplug af te kijken, als ik zeg dat ik al hun E-mail kan lezen stoppen ze er ook snel mee. Nogmaals praten helpt niet meer.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Internet

Antwoorden (2)

Een betere antenne, eventueel buiten en/of op het dak zou een oplossing kunnen zijn. Sowieso de "aardigste" oplossing.

Homeplug is wel wat mee te doen, maar ik denk niet dat je bij hum email kan komen.
Ik ken iemand die homeplug heeft en die erachter kwam dat de stekker niet in de modem zat, terwijl het internet het wel deed.?? Na gekeken te hebben was ie ook via een ander provider online, waarschijnlijk via een van de buren, maar we zijn niet verder gaan zoeken bij wie het vandaan kwam.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is vervelend. Sowieso zijn geschillen met buren vervelend, en kan het wel eens botsen hier en daar omdat je nou eenmaal als een kluitje op elkaar zit op de wereld.
Het is dat vooral zaak om respect voor de ander te kunnen opbrengen.
Je zou een modulator op het stopcontact kunnen zetten die de internetverbinding plat legt, maar waar is het eind dan, als hun vermoeden wordt bevestigd dat jij daar achter zit? Dan zullen zij zich op hun beurt weer benadeeld voelen want de uitgaven voor hun apparatuur is dan teniet gedaan.
Aan de ander kant zou jij nu kosten moeten maken voor een antenne voor het luisteren naar de korte golf wat je zo graag doet.

Dat laatste zou ik nog eens bespreekbaar maken. Ik weet ook niet of je vandaag de dag nog zomaar antennes mag plaatsen of dat daar vergunningen tegenover moeten staan. Maar je kunt ze informeren over het plaatsen van een (voor hun misschien lelijke) buitenantenne.

Toegevoegd na 15 minuten:
P.S. Het CE keurmerk zegt niet zo veel. Iedereen kan die stickers aan de rol bestellen en op zijn apparatuur plakken. Weet ik vanuit het werken voor een elektronica fabrikant.

Vraag het merk en typenummer eens bij ze, op een vriendelijke manier, om te controleren of die apparaten écht wel toegelaten zijn. Breng het anders op een manier dat je het graag wilt weten voor je eigen gemoedsrust en dat je ze wel toevertrouwd dat ze geen slechte spullen zouden aanschaffen (beetje slijmen heet dat in de volksmond).