Is het mogelijk om websites uit de Google-resultatenlijst te schrappen?

Je bent op zoek naar een product, zeg een stoel. Nu krijg je talloze hits en websites waarop iets met (een) stoel te zien of te vinden is. Kun je websites die je (reeds) bekeken hebt, maar telkens weer terugkomen in de lijst met net weer een ander plaatje of zo helemaal schrappen? Vaak kom je terug op websites die je helemaal niet (meer) wilt bezoeken! Het zou de zoekresultaten ook enorm kunnen inperken.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Internet

Antwoorden (3)

Kwestie van slimmer zoeken.
Als je bepaalde resultaten wil uitsluiten kun je bijvoorbeeld in je zoekterm aangeven dat je niet wil dat sommige woorden in de site voorkomen. Stel je zoekt op een stoel, maar je wil geen resultaten meer van ebay, zoek dan gewoon op "stoel -ebay".
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Onterechte min, want dit antwoord klopt helemaal.
Je kunt meerdere sites uitsluiten op die manier, dus als je zoekt op: stoel -ebay -ikea -leenbakker -marktplaats -noemmaarop , daar sluit je al die sites al uit. Zo kun je ook steeds een bezochte site toevoegen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
...En kun je zo ook sites definitief, voor altijd, uitsluiten? Of kan dat alleen maar voor die ene zoekopdracht?
je moet gewoon veel specifieker zoeken
stoel is wel een heel algemeen woord net als huis of hobby.
capthavoc
12 jaar geleden
Gebruik de geavanceerde zoekopties van Google. je vindt ze onder knop "geavanceerd" na 1e zoekopdracht of hier:

http://www.google.nl/advanced_search?

Bijv: uitsluiten van een website (voorbeeld): -site:marktplaats.nl

NB Dat is dus niet hetzelfde als "-marktplaats" !

Daarnaast vindt je in het linkermenu (naast de zoekresultaten) diverse opties om te selecteren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Amadea
12 jaar geleden
Wat is het verschil dan? Als je hier een woord uitsluit komt het in de zoekbalk wel gewoon als '-dattum' te staan....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+