Is in mijn situatie kabel van UPC een beter alternatief dan ADSL?

Momenteel beschik ik over een 't/m 20 MB' ADSL abonnement van Telfort, maar hier ben ik niet tevreden over gezien de vele storingen en de lage snelheid (3.5 MB van de 20 MB). Qua snelheid zou kabel van UPC volgens mij een beter alternatief zijn, omdat de afstand tot de centrale hierbij niet meer van invloed is. De telefonie zou ik dan ook bij UPC onder willen brengen, zodat ik het KPN-telefonieabonnement op kan zeggen. Het probleem is dat ik nu, i.v.m. deels zakelijk gebruik over 8 netnummers beschik (ISDN-2). Hiervan wil ik 3 (bij voorkeur 4) netnummers behouden. Klopt het dat je bij UPC niet meer dan 2 netnummers vanuit je KPN-abonnement kunt porteren?
Een ander probleem is dat wanneer ik met zowel internet als telefonie overstap naar UPC me we erg kwetsbaar opstel in geval van storingen. Wie heeft er kennis van zaken en zou me advies kunnen geven? Ik ben ook benieuwd naar de ervaringen van UPC-kabelgebruikers inzake telefonie en de stabiliteit van de internetverbinding.

14 jaar geleden
in: Internet

Antwoorden (6)

ik weet niet hoe de situatie is met telfort en waarom je maar 3,5 mb haalt
dat is inderdaad erg weinig wellicht kan je in een naburige pand de snelheid ook testen
in feite maakt het niet uit hoe het abbo van je buren is

de snelheid ligt niet aan de provider maar aan de lijn
als het biede adsl lijnen zijn zou ook je buren geen sterke verbinding hebben

Erg handig zou namelijk zijn dat je van upc internet neemt
en 2 telefoon lijnen

op die manier ben je altijd bereikbaar als adsl er uit ligt Dan heb je de upc nummers nog
zeg telfort op en ga terug naar kpn basis telefoon abbo
wellicht heb je enkele lijnen die minder worden gebruikt
en neem internet en telefoon lijnen van upc erbij
in elk geval 2 lijnen kunnen worden overgenomen

Ik vermoed omdat je isdn hebt dat die telefoon nummers moeilijk te porteren zijn.
maar heeft ook zijn voordeel omdat je geen voipmodem gebruikt
Mijn advies is dus zeker internet van upc
Zeg Telfort op
en blijf/ga terug bij kpn met je telefoonnummers.
(had je nummers van telfort ?)
Neem er eventueel 1 of 2 lijnen van upc bij
capthavoc
14 jaar geleden
De snelheid van kabel is inderdaad niet meer afhankelijk va nde afstand naar de centrale... wel is het afhankelijk van hoeveel mensen in jouw buurt online zijn!! zijn er veel mensen in je straat online, dan kan de snelheid omlaag gaan...
Het is goed om de prijs en baten met elkaar te vergelijken, kabel is vaak duurderd, terwijl de snelheid winst vaker minimaal is!!!

Het beste kan je eerst wat informatie bij UPC aanvragen en dit eventueel vergelijken met andere ADSL aanbieders
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
misschien is XS4ALL goede keus .Kennissen met uPC hebben meer storingen als ik . UPC is niet storingvrij en dure helpdesk .Ik heb in 7 jaar 2 x storing gehad wat werd gecompenseerd met reductie abo en toezenden t shirt plus excuus brief
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
UPC is nooit een beter alternatief. Of zijn we de berichten over UPC in programma's zoals Kassa voor het gemak alweer vergeten?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Upc is onlangs nog in het nieuws geweest vanwege een omstreden "afknijpbeleid" die ze hanteren.(zie bron)
Dit gaat overigens op voor de recente fiberpower pakketten.
alles behalve http wordt dus hierdoor beïnvloed.(Ook een VPN verbinding naar je werk bijvoorbeeld.)

Persoonlijk zou ik geen provider willen hebben die een beleid als dit hanteert.
Zeker als je een overstap overweegt vanwege de snelheid.
xs4all is inderdaad een redelijk alternatief,
wel wat prijzig maar een uitstekende kwaliteit & een goede service. vooral ook de kennis van de helpdesk medewerkers is hierbij meegewogen.

Persoonlijk zou ik niet naar UPC gaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hou er rekening mee dat UPC alle download verbindingen afknijpt, er was een manier om dat te omzeilen, maar die hebben ze opgeheven. Voor snel downloaden of uploaden of alle andere veeleisende verbindingen moet je dus niet bij UPC zijn. Bovendien wordt in vele consumenten programma's heel veel geklaagd over de service van UPC.