Google afbeeldingen geeft slechts enkele afbeeldingen terwijl er 500.000 resultaten zijn, hoe kan dit?

sinds de laatste update geeft google afbeeldingen maar een paar rijen met plaatjes weer terwijl er wel staat dat er 500.000 gevonden zijn heb gezocht maar kom er niet uit wie kan mij helpen

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Internet

Het beste antwoord

Het getal, dat aangeeft hoeveel plaatjes er zijn gevonden, moet je niet zo serieus nemen. Als je invoert "cat dog" dan krijg je 8 miljoen resultaten. En niemand gaat 8 miljoen plaatjes bekijken, dus er wordt een voor-selectie gemaakt. Het laden van al die miljoenen plaatjes zou alleen al uren duren.

Als de eerste resultaten zijn verschenen, scroll dan naar beneden, en klik op "meer resultaten". Bij cat-dog worden het dan al 47 pagina's ipv 26.

Je kunt er nog veel meer tevoorschijn toveren, als je wat gaat spelen met de tabs aan de linkerkant. Zwart/wit, kleur, groot, klein, pictogram. Bij zo'n keuze wordt het aantal resultaten nog groter (77 pagina's bij groot).

Ik denk dat Google er vanuit gaat, dat niemand zit te wachten op duizenden plaatjes, en alleen maar een manier heeft bedacht, om je snel aan goede resultaten te helpen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tja, ik kan je alleen maar zeggen wat er bij mij gebeurt. En daar is de laatste weken ook geen enkele verandering in gekomen. Zit je op www.google.nl....... dus op de nederlandse versie? Met groen scherm en zwarte balk bovenin?
Als dat zo is, moet jij hetzelfde zien als ik. Als dat zo is, vertel dan eens hoeveel pagina's met plaatjes je ziet bij het woord "appelsap"? Kunnen we even checken.......
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het lijkt erop dat jij op een andere google site zit, als je geen groene achtergrond hebt, bij de start van google.
(bij de resultaten is de achtergrond bij mij wit) Ik heb op appelsap in eerste instantie 22 pagina's en na "meer resultaten" 85. Bovenin geeft ie aan dat er 77.400 afbeeldingen zijn gevonden. Staat er rechts naast de invoerbalk een button "safe search uit" ? Kun je de link van google eens copieren en hier neerzetten? Zowel de link als je begint, als de link die leidt tot de resultaten. (die laatste link is dus een heel lange.........) gewoon copieren vanuit je adresbalk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De eerste keer ging het al prima met de link hoor! ;-) We komen nu wel een stapje verder denk ik.
Als ik jouw (lange) link gebruik, krijg ik precies hetzelfde, als wanneer ik zelf zoek. We gebruiken dus precies dezelfde google, en met dezelfde zoek-link krijgen we verschillende resultaten op het scherm. Dat is héél vreemd. Zit je achter een "normale" computer, dus geen ipod of zoiets? (ik vraag het maar voor alle zekerheid)
Verschijnt er rechts in je beeld wel een verticale scroll-balk zodat je ook echt naar beneden kunt scrollen?
Komt het aantal resultaten (77.400) wel overeen?
Staat "safe search" UIT ?

Andere antwoorden (1)

Omdat google een algemene zoekmachine is zoekt hij op de woorden die je intypt en desnoods op de letters, er is wel een tip als je specifiek wilt zoeken, ik weet het niet meer precies, als voorbeeld, als je vroeger intypte: nikki kerkhof, kreeg je allemaal foto's van kerkhoven (nu is dat niet meer zo) maar als je nikki kerkhof tussen '' en '' zet zou het wel lukken omdat google dat automatisch selecteert. Dat lukt bij waarschijnlijk bij wel meerdere woorden.