Is het verstandig je firewall uit te zetten wanneer vaak je internet uit valt?

Ik heb wel een goede virusscan (Avast!), dus vroeg me af of het dan verstandig is om de firewall uit te zetten? Kan dat mogelijk kwaad?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Internet
2.3K

Het beste antwoord

Indien avast een ingebouwde firewall heeft, is het niet nodig nog een extra firewall in te stellen. Afhankelijk van welke versie van Avast die je hebt, is er een firewall voorzien. De gratis en pro antivirus versie hebben dit niet. Bij "Avast Internet Security" zit er een firewall in het totaalpakket, maar dit kost best wel een extra eurocentje. Dus best effe checken in je opties of er een real time shield aanwezig is en welke beveiligingsaspecten deze biedt. Hoe minder software op de achtergrond en bestanden op je HDD, hoe vlotter je PC blijft draaien.

Veel plezier.

Toegevoegd na 4 minuten:
Noot: als je 't goedkoop wilt oplossen kan het idd geen kwaad een extra firewall in te stellen, moest je huidige avast dit niet hebben. Firewalls houden hackers tegen, virusscanner ruimt of weert de rommel die jij en/of evt hackers in je registers nestelen. Afhankelijk van je besturingsprogramma en de capaciteiten van je PC zal een firewall installeren uiteraard nog best meevallen.

Grtz
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Het is beter om de firewall altijd aan te laten staan. Een firewall kan zorgen dat andere gebruikers van een publiek of openbaar netwerk niet zomaar toegang krijgen tot jou computer & bestanden.

Een firewall gebruikt niet erg veel geheugen bronnen dus je kunt hem gewoon aal laten staan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je hebt zowel een firewall als een virusscanner nodig. Als je de firewall uitzet, staan alle poorten open en kan er op een wijze die jouw virusscanner niet controleert toch verkeerde informatie naar of van jouw computer worden gezonden.

Oftewel: de firewall is sloten op al je ramen en deuren, de virusscanner is een alarminstallatie. Allebei kunnen ze individueel zo af en toe falen, maar samen is het een goede beveiliging.
itsme
12 jaar geleden
waarom zou je je firewall willen uitschakelen? soms vragen online games erom idd. maar dan kun je beter gewoon betreffende site toestemming verlenen via je firewall-exception instellingen