Internet via het stopcontact, alleen een starterset nodig meer niet?

Via de onderstaande website kun je een starterset kopen. Heb je hiermee direct internet thuis? Heb je geen abonnement meer nodig?

Of hoe werkt het dan wel?

http://www.kabelmaxx.nl/netwerk/homepluggen/konig-homeplug-85mbps-starterset.html

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Internet

Het beste antwoord

Nee, het vervangt alleen de ethernetkabel, dus je hebt nog steeds een router en abonnement nodig. Als je WiFi gewoon goed werkt dan hoef je niet naar zo'n oplossing te gaan kijken, maar bij slechte ontvangst kan dit een oplossing zijn.
gvrox
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Dit is een apperaat ter vervanging voor het aanleggen van een lange draad door je huis heen. Is bedoeld voor mensen die met bedraad internet werken en de pc/i-tv op een andere plek hebben staan als het modem.
Je hebt nog steeds een internet abbo nodig. En een pc/laptop/tablet natuurlijk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, je kunt alleen een LAN verbinding via het lichtnet in huis maken.
Het heeft niet vanzelf een verbinding met het internet.
Het is wel handig als de router in een andere kamer staat dan waar jij de computer wilt kunnen gebruiken.
Er hoeven dan geen UTP-kabels getrokken te worden.
Als je wifi op je router instelt is zo'n setje niet nodig.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Meestal werkt het prima ,onder bepaalde voorwaarden en dat vergeten heel veel mensen nog al eens.

Stel dat U in een kamer Boven inplugt ( en dat is bijvoorbeeld "Groep 3" ) en U plugt de andere beneden in de huiskamer ( bijvoorbeeld "Groep 2") werkt het niet ! Verder zou ik me niet blind staren op die 85mbps,want dat zijn snelheden,die echt onder de meest gunstige omstandigheden kunnen,worden behaald. Het ziet er keurig,uit voor Euro 70,00. U moet zich niet vergissen..het is niet zo,dat U geen provider meer nodig heeft..het is slechts een leuke vervanger van het kabelgedoe in huis plus extra snelheid.Een moderne vorm van Wifi !!

Groet:Zoekertje