slecht bereik draadloos internet

Vrienden van mij hebben erg slecht bereik met hun draadloosinternet ( router Linksyss) ik heb al voor hun een paar keer geswitched van frequentie met de router,maar geen verbetering.
Ik las iets via google over accespoint aanmaken?? kan dat verbetering opleveren?? of heeft iemand nog andere suggesties???

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Internet

Antwoorden (6)

De router heeft een verkeerde plek in je huis. De meterkast is bijvoorbeeld de slechtste plek van het huis. En als je veel op internet zit in de woonkamer, dan zal je de router niet op zolder moeten plaatsen.

Draadloos kan ook slecht door muren heen, zeker als die ook gewapend is. Een deur open of dicht kan ook een wereld van verschil zijn.

Dus zet de router in de ruimte waarin je draadloos internet gebruikt. Heb je meerdere ruimtes, dan zal de router in het midden moeten komen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou het signaal van je Linksys versterken.
Dat kan simpel met een dingetje dat even snel in elkaar moet zetten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Staat het in de buurt van storende signalen? Zoals lampen met zo'n dimmer (ja ook die kunnen storen), magneten, etc.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1. Een andere plek voor de router is als eerste aan te raden.
2. Verder kun je kijken naar betere antennes (bv hier http://www.wifiantennes.nl/index.php?item=rondstraler-antennes-_omni_&action=page&group_id=10&lang=NL)
3. Ook zijn er repeaters (vgl hubs) die het draadloos signaal weer doorgeven. Zelf een AirportExpress op deze manier in gebruik en werkt prima.
4. Vraag ook eens aan linkedsys wat je hieraan nog kunt doen (type router etc).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Magnetron weggooien.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit komt vooral voor in nieuwbouw door de betonnen vloeren en muren. :(

Ik zou:

1. UTP kabel trekken naar een andere plaats, bijv. 1e verdieping via loze leiding. (bron 1)
2. Linksys router laten staan en via UTP aansluiten op een nieuw te kopen andere wifi router op 1e verdieping. (bron 2)

De tweede router kan je natuurlijk ook op zolder zetten als dat handiger is.