Welke branches zijn het meest afhankelijk van internet verkoop?

Voor mijn afstudeer onderzoek ben ik aan het bekijken op welke branches een online marketing bureau zich het best kan richten, oftewel welke branches zijn zeer afhankelijk van internet verkoop.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Internet
1.5K

Antwoorden (3)

volgens mij in principe geen enkele.
alles is reëel te koop.
wel zouden zeldzame zaken die zeer weinig voorkomen een goede internet-verkoop branche zijn, omdat ze zo zeldzaam zijn. denk aan bijzondere strips, boeken, designmeubilair, heel gewilde dingen die je niet zomaar in de winkel vindt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ben er ondertussen achter dat er wel enkele branches zijn waar meer dan een bepaald percentage van de omzet uit online activiteiten afkomstig is. Hierover is ook het volgend artikel geschreven:
http://www.nownederland.nl/nieuws/2010/10/internetverkoop-branches/ Grootste probleem is echter om duidelijk afgebakende segmenten aan te brengen, en zoals wellicht bekend is het segment "online actieve bedrijven in Noord-Brabant" een te groot segment met teveel verschillen.. Is bij jou wellicht bekend hoe andere online marketing bureaus dit hebben aangepakt?
Dit is de top 10 van meest verkochte producten op het internet. Dus je antwoord kan je hieruit halen.
Bron: http://www.reismanagers.nl/top-10-best-verkochte-producten-op-internet.html

1. Vliegtickets (54%)
2. Reizen (42%)
3. Boeken (40%)
4. Concerttickets (39%)
5. Kleding (33%)
6. Electronica (33%)
7. Cd’s (23%)
8. Bioscooptickets (23%)
9. Dvd’s (21%)
10. Muziekdownloads (19%)

Toegevoegd na 1 minuut:
Een reisorganisatie of een luchtvaartmaatschappij is enorm afhankelijk van het internet, met een slechte marketing strategie op het internet slaan ze de plank dan ook volledig mis en hebben ze een probleem.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt voor je antwoord, alleen gaat het in dit geval om aantallen producten (percentages) en dit betekend niet direct dat deze producten ook zeer afhankelijk hiervan zijn. En hoe zou jij dit dan opdelen in branches? Bijvoorbeeld boeken, cd's en dvd's vallen alweer in de zelfde branche hoewel deze toch zeer verschillend zijn..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk dat dat voor de eerste 4 wel geldt dat zij dan ook daadwerkelijk afhankelijk zijn van het internet, alleen al vanwege het feit dat de verkoop via dat medium zo groot is.
1 en 2 de reisorganisaties.
3 Geen idee
4 de muziekindustrie (daar zou je ook cd's onder kunnen plaatsen)
Overige lijkt mij inderdaad niet zeer afhankelijk.
Dus uit dit lijstje denk ik dat de reisorganisatie branche en de muziekindustrie wel sterk afhankelijk zijn van het internet. Nog een leuke link voor je gevonden: Drukkerijen zijn ook zeer afhankelijk van het internet.

http://www.nownederland.nl/nieuws/2010/10/internetverkoop-branches/
paulus811
12 jaar geleden
Vind de - wel heel erg flauw, + ter compensatie en het goede antwoord.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank je wel Paulus! Kom de - ook al niet echt plaatsen
In principe is geen enkele branch echt afhankelijk van internet. Je kunt wel kijken welke ondernemers zich in welke branches hebben gericht op alleen internet verkoop. dat is een andere benadering.