geen netwerk verbinding op laptop?

sinds vanochtend heb ik geen netwerk verbinding meer op mijn laptop( sitecom modem)
Op mijn pc die op zolder staat werkt alles normaal( upc modem)
wat mij wel opviel was dat de sleutel(wachtwoord) van mijn sitecom modem was verdwenen,deze opnieuw ingevoerd.
Netwerk is wel beschikbaar alle streepjes zijn groen maar ik krijg geen verbinding,wat kan het probleem zijn?
Sitecom modem defect?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Internet
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Is je verbinding wireless?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
netwerkkabel loopt via de sitecom router naar de upc modem en dan naar mijn pc als ik het goed zie.

Antwoorden (4)

Die Sitecom is je router. Wat je sowieso even kan doen is beide (modem en router) even uit te zetten voor een paar minuten en weer in te schakelen.

Toegevoegd na 2 minuten:
Als het dan nog niet lukt zou ik even het wachtwoord checken van je router.
1.sluit een pc/laptop bedraad aan
2.tik in je browser 192.168.1.1 (admin/admin is meestal user/pw). je zit nu in je router
3.ga naar wireless
4 ga naar wireless security
5.check je wachtwoord

Toegevoegd na 5 minuten:
excuus sitecom gebruikt 192.168.0.1
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
uit/aanzetten van beide heb ik al paar maal gedaan maar dat heeft geen effect.
ik heb zelf destijds een eigen nieuw wachtwoord aangemaakt en dat werkt volgens mij.
Ik moest dat opnieuw invoeren toen was het rode kruisje weg,en waren de streepjes groen.
Als je code en dergelijk goed staat
ed en je gebruikt windows 7 kan je wellicht even de bestaande verbinding verwijderen en opnieuw beginnen vaak pakt hij oude instellingen onder de netwerkverbindingen
Ik begrijp dat je wachtwoord opeens weg was dat kan toch inhouden dat er een stroompiek was o.i.d
als het nog eens gebeurd dat je ww weg is dan lijkt het me toch verstandig een andere router te nemen
capthavoc
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
er was inderdaad ongeveer een week geleden een stroomstoring.
Werk met Vista
Nee,waarom zou de modem defect zijn ?
Probeert U om in het menu te komen van de router en typ 192.168.62.1
of

in de leeggemaakte browserbalk (zonder http:// )

Vervolgens het volgende invullen:
admin

anders : epicrouter (bij wachtwoord dus de onderste)

Doe de volgende wizard:

Network Mask>>255.255.255.0
DHCP server>> Start IP Adress: 192.168.0.2
Finish IP Adress: 192.168.0.51
(hier mag niks aangevinkt staan)

DNS 1,2 en 3 ..ALLES OP 0 (nul)
Druk hierna op "Ädvanced Internet"

Hier gaat het om het onderste "Operation"
Hier moet ingevuld worden: Special Internet Applications >> ENABLE
Virtual Servers >> DISABLED en DMZ >> DISABLED
Click hierna op "User-Defined Virtual Servers"
Voeg hier (= vereist) bij Interne poort in
Externe poort: 4899 (= niet vereist)

Bij naam een vinkje zetten en de juiste naam invullen.

Wanneer u klaar bent, klikt u op Opslaan in de buurt van de onderkant van het scherm uw wijzigingen op te slaan. (SAVE)

En dat is het! U bent klaar!

Groet:Zoekertje

PS: Ik heb van elke router alle gegevens. Deze kunnen soms veranderen bij een firmware van het betreffende product)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je kunt de stekker eruit doen en er weer in of je kunt tijdelijk tot je netwerk weer gemaakt is een ander netwerk gebruiken dat geen wachtwoord heeft