Hoe komt het dat mijn Windows Live Messenger niet aanmeld? als ik aan meld, dan geeft die deze fout op: foutcode: 8004840a

mijn vraag is hoe kan ik dit probleem oplossen?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Voer de onderstaande command uit via: start --> Run/uitvoeren Dus kopier REGSVR32 softpub.dll in de uitvoer balk. REGSVR32 softpub.dll REGSVR32 wintrust.dll REGSVR32 initpki.dll REGSVR32 Rsaenh.dll REGSVR32 Mssip32.dll REGSVR32 Cryptdlg.dll REGSVR32 Dssenh.dll REGSVR32 Gpkcsp.dll REGSVR32 Slbcsp.dll REGSVR32 Sccbase.dll Wanneer je de bovenste correct hebt uitgevoerd staat er: --------------------------- RegSvr32 --------------------------- DllRegisterServer in softpub.dll succeeded. --------------------------- OK --------------------------- Voer dit met elke regel uit, dit heeft voor mij geholpen en hopelijk ook voor jou (zolang je geen "disje" achter een een bericht zet van iemand die je probeert te helpen.) Succes.

3. Foutmelding 80048820 3.1. DLL's registreren WAARSCHUWING: de onderstaande stap geldt alleen voor Windows 2000 en Windows XP Deze foutmelding wordt veroorzaakt door bepaalde DLL's die niet meer geregistreerd zijn. Om dit op te lossen: Ga naar Start --> uitvoeren. Typ daar in: regsvr32 %windir%\system32\softpub.dll, en druk enter. regsvr32 %windir%\system32\wintrust.dll, en druk enter. regsvr32 %windir%\system32\initpki.dll, en druk enter. 3.2. SSL Certificaten wissen Ga in Internet Explorer in het menu Extra naar Internet-opties --> tabblad Inhoud. Druk daar op "SSL-status wissen". Als dit gebeurd is, zou er normaalgezien een berichtje moeten komen met "De SSL-cache is leeggemaakt".

Bronnen:
http://www.multidesk.be/artikels/artikel/1...

Ik denk dat je account geblokkeerd is, doordat je onbewust spams hebt verzonden. Je weet wel, krijg je van iemand uit je lijst een email met ik heb een iPod toch gewonnen bla bla bla, je pc stuurt dit dan door aan je contactpersonen. Omdat je ze last bezorgt, hebben ze je email geblokkeerd. Je moet even kijken, je kan ergens klikken dan kan je je nummer geven en krijg je een sms ofzo dan krijg je je email terug. Ik heb het namelijk ook,maar heb gewoon een nieuw emailadres. Succes!

- check je internetverbinding. Doet een zoekopdracht naar iets willekeurigs op Google het goed? - het kan zijn dat een firewall MSN blokkeert. Controleer de instellingen van je firewall, lees eventueel de helpfile/documentatie van de firewall om te weten hoe dat moet - herinstalleer voor de zekerheid Live Messenger (gewoon verwijderen via configuratiescherm -> programma's / software, dan computer opnieuw starten en het opnieuw van internet downloaden en installeren via http://explore.live.com/windows-live-messenger?os=other )

synchroniseer je windows klok eens. dit was vorige week bij mij een probleem, mijn klok liep 1 minuut voor op time.windows.com hierdoor kan je ook foutmeldingen krijgen. probeer anders eens emesene of amsn te installeren en op die manier aanpassen zodat je weet of het aan je account ligt of aan het programma live messenger.

Bronnen:
http://blog.emesene.org/index.html

Moet je ff inloggen via ebuddy zelfde als msn

Dit is schijnbaar een veelvoorkomend probleem momenteel. Google "8004840" en dan krijg je een hele lijst met mogelijke oplossingen. Mij lijkt het meest voor de hand liggend dat er een conflict is met bv norton virusprog of hitman pro ofzo. Je zou kunnen kijken in safemode met netwerken of msn dan wel start. Dat is een indicatie dat een prog dat jij vrijwillig opstart conflicteert(zeg maar alle processen waar jij als gebruiker achter vermeld staat in taakbeheer) Dit kan antivirus zijn, maar ook social media platform als msn, office progs, downloadprogs,updateprogs voor bv toolbars, skype (voip) noem maar op. Wellicht dat het uitschakelen van een van deze progs helpt.Mocht dat niet zo zijn dan zul je toch dat lijstje oplossingen moeten nalopen, en dat zijn er n stuk of 10 waarvan 3 a 4 gecompliceerde, dus succes!

Dit probleem hoeft helemaal niet opgelost te worden door het geven van de al eerder genoemde commando's..alle goede bedoelingen ten spijt. Het feit,dat U deze vraag stelt ,geeft aan,dat U zelf (waarschijnlijk) onbekend met het op deze wijze oplossen van dergelijke problemen,vandaar dat ik een voor U makkelijkere oplossing biedt. Doe het volgende - en houd mits aanwezig een originele Windows installatie Cd bij de hand- Ga via Start>>Configuratiescherm naar Software en geef aan,dat MSN moet worden verwijderd. Ga er mee verder en wacht tot de vraag wordt gesteld "Verwijderen" of Repareren" De keuze lijkt mij eenvoudig verder. Start wel altijd de computer even op ,om Windows de boel weer keurig de aansturing (dat zijn de nú nog ontbrekende drivers ( dll's) ) op de juiste plaats terug te laten zetten. Groet:Zoekertje

misschien een verbinding probleem of probeer het is op een andere computer misschien gaat het daar wel

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100