Hoe komt het dat mijn Windows Live Messenger niet aanmeld? als ik aan meld, dan geeft die deze fout op: foutcode: 8004840a

mijn vraag is hoe kan ik dit probleem oplossen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Internet
1.2K

Het beste antwoord

Voer de onderstaande command uit via: start --> Run/uitvoeren

Dus kopier REGSVR32 softpub.dll in de uitvoer balk.

REGSVR32 softpub.dll
REGSVR32 wintrust.dll
REGSVR32 initpki.dll
REGSVR32 Rsaenh.dll
REGSVR32 Mssip32.dll
REGSVR32 Cryptdlg.dll
REGSVR32 Dssenh.dll
REGSVR32 Gpkcsp.dll
REGSVR32 Slbcsp.dll
REGSVR32 Sccbase.dll

Wanneer je de bovenste correct hebt uitgevoerd staat er:

---------------------------
RegSvr32
---------------------------
DllRegisterServer in softpub.dll succeeded.
---------------------------
OK
---------------------------

Voer dit met elke regel uit, dit heeft voor mij geholpen en hopelijk ook voor jou (zolang je geen "disje" achter een een bericht zet van iemand die je probeert te helpen.)

Succes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het heeft niet geholpen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb je al de nieuwe msn gedownload? ga anders even naar de site van MSN en download deze, wellicht heeft dit te maken met het feit dat er een upgrade is uitgevoerd. Windows 7:
http://explore.live.com/windows-live-messenger?os=other Windows XP: http://explore.live.com/windows-live-essentials-xp ----------------------------------------------------- met de nieuwe installatie zou je ook kunnen kiezen voor herstellen of herinstalleren ik zou het in beide gevallen even testen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja die gebruik ik ook!
met deze nieuwe msn heb ik die problemen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan zit er niets anders op dan deze msn te verwijderen en een andere versie te installeren, volgens mij blijft 7.5 altijd werken: http://www.msgshit.com/download/547 Heb je trouwens ook Windows messenger op je pc staan, die hele oude versie die standaard bij win xp staat geinstalleerd
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hallo het is toch gelukt!
ik heb eerst al die codes uitgevoerd!
ik heb me pc afgesloten en toen deed me MSN het weer! Bedankt, ik zal je als beste antwoord nemen!

Andere antwoorden (8)

3. Foutmelding 80048820

3.1. DLL's registreren

WAARSCHUWING: de onderstaande stap geldt alleen voor Windows 2000 en Windows XP
Deze foutmelding wordt veroorzaakt door bepaalde DLL's die niet meer geregistreerd zijn. Om dit op te lossen:
Ga naar Start --> uitvoeren.
Typ daar in:
regsvr32 %windir%\system32\softpub.dll, en druk enter.
regsvr32 %windir%\system32\wintrust.dll, en druk enter.
regsvr32 %windir%\system32\initpki.dll, en druk enter.
3.2. SSL Certificaten wissen

Ga in Internet Explorer in het menu Extra naar Internet-opties --> tabblad Inhoud. Druk daar op "SSL-status wissen". Als dit gebeurd is, zou er normaalgezien een berichtje moeten komen met "De SSL-cache is leeggemaakt".
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk dat je account geblokkeerd is, doordat je onbewust spams hebt verzonden. Je weet wel, krijg je van iemand uit je lijst een email met ik heb een iPod toch gewonnen bla bla bla, je pc stuurt dit dan door aan je contactpersonen. Omdat je ze last bezorgt, hebben ze je email geblokkeerd. Je moet even kijken, je kan ergens klikken dan kan je je nummer geven en krijg je een sms ofzo dan krijg je je email terug. Ik heb het namelijk ook,maar heb gewoon een nieuw emailadres. Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
niet waar wat je zegt! als ik met een ander e-mail account wilt aanmelden doet die het ook niet disje?!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Haha rustig aan ik zeg dat ik dat denk. Dan is het blijkbaar een verbindingsfout.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
disje? doe eens normaal. Deze jongen probeert je te helpen en vervolgens zeg je disje.. wat is dat? Ik heb mijn antwoord verwijderd in de hoop dat ik je niet kan helpen.. wat een achterlijke reactie zeg.
- check je internetverbinding. Doet een zoekopdracht naar iets willekeurigs op Google het goed?
- het kan zijn dat een firewall MSN blokkeert. Controleer de instellingen van je firewall, lees eventueel de helpfile/documentatie van de firewall om te weten hoe dat moet
- herinstalleer voor de zekerheid Live Messenger (gewoon verwijderen via configuratiescherm -> programma's / software, dan computer opnieuw starten en het opnieuw van internet downloaden en installeren via http://explore.live.com/windows-live-messenger?os=other )
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
synchroniseer je windows klok eens.

dit was vorige week bij mij een probleem, mijn klok liep 1 minuut voor op time.windows.com
hierdoor kan je ook foutmeldingen krijgen.

probeer anders eens emesene of amsn te installeren en op die manier aanpassen zodat je weet of het aan je account ligt of aan het programma live messenger.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja dat zou kunnen
ik ga het proberen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nee niet gewerkt
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het ligt dan dus niet aan het programma. en als je nu inlogt met een ander msn account, lukt het dan wel?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nee ook niet
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
en een ander account met een ander programma, probeer het eens met pidgin. http://www.pidgin.im/
Moet je ff inloggen via ebuddy zelfde als msn
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
daar heb ik niks aan kerel
Dit is schijnbaar een veelvoorkomend probleem momenteel. Google "8004840" en dan krijg je een hele lijst met mogelijke oplossingen. Mij lijkt het meest voor de hand liggend dat er een conflict is met bv norton virusprog of hitman pro ofzo. Je zou kunnen kijken in safemode met netwerken of msn dan wel start. Dat is een indicatie dat een prog dat jij vrijwillig opstart conflicteert(zeg maar alle processen waar jij als gebruiker achter vermeld staat in taakbeheer) Dit kan antivirus zijn, maar ook social media platform als msn, office progs, downloadprogs,updateprogs voor bv toolbars, skype (voip) noem maar op. Wellicht dat het uitschakelen van een van deze progs helpt.Mocht dat niet zo zijn dan zul je toch dat lijstje oplossingen moeten nalopen, en dat zijn er n stuk of 10 waarvan 3 a 4 gecompliceerde, dus succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit probleem hoeft helemaal niet opgelost te worden door het geven van de al eerder genoemde commando's..alle goede bedoelingen ten spijt. Het feit,dat U deze vraag stelt ,geeft aan,dat U zelf (waarschijnlijk) onbekend met het op deze wijze oplossen van dergelijke problemen,vandaar dat ik een voor U makkelijkere oplossing biedt.
Doe het volgende - en houd mits aanwezig een originele Windows installatie Cd bij de hand- Ga via Start>>Configuratiescherm naar Software en geef aan,dat MSN moet worden verwijderd. Ga er mee verder en wacht tot de vraag wordt gesteld "Verwijderen" of Repareren"

De keuze lijkt mij eenvoudig verder. Start wel altijd de computer even op ,om Windows de boel weer keurig de aansturing (dat zijn de nú nog ontbrekende drivers ( dll's) ) op de juiste plaats terug te laten zetten.

Groet:Zoekertje
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
misschien een verbinding probleem
of probeer het is op een andere computer misschien gaat het daar wel