wat zijn de grote verschillen tussen internet explorer, safari en firefox?

en wat zijn de voor en nadelen van hen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Internet
3K

Antwoorden (6)

IE is erg langzaam en blijft vaak vastzitten.
Voordelen: Geen.

Firefox is vrij snel en kan bijna alles goed weergeven.

Safari heeft een mooie lay-out en is voor sommigen iets overzichtelijker.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heel toevallig stond in de laatste Computer Totaal een test tussen de grote 2 n.l. I.E. en FF.

An het einde werd de volgende CONCLUSIE gegeven en deze was verrassend te noemen ,zeker qua snelheid !

"Firefox is inmiddels de meest gebruikte browser van Europa,maar wereldwijd en in Nederland is I.E. nog de grootste. De druk is dus groot bij de ontwikkelaars. FF heeft met de 4e versie - waar ruim 12 beta versies aan vooraf gingen in anderhalf jaar- een hoop vernieuwingen doorgevoerd maar qua snelheid moet hij I.E. vóór zich dulden. Met I.E. heeft Microsoft (naast snelheid) een flinke inhaalslag gehaald qua functies,innovatie en compatibiliteit. De gebruikers van I.E. zullen tevreden zijn,maar het is zeer de vraag of het overgestapte internetters terugwint. Wie de strijd gaat winnen ? Dat kunnen we alleen maar afwachten "

Beoordeling: I.E.
+punten: Interface laat meer ruimte voor website.
Vastpinmogelijkheid.
Traceerbeveiliging.
-punten. Snelheid laat te wensen over.
Werkt niet op Windows XP
Beoordeling FF
+punten: Veelzijdig
Addons
Permanente tabbladen en tabbladgroepering
-punten:
Snelheid laat te wensen over.

Safari: Deze wat mij zelf betreft nogal lompe browser is rommelig,ongebruiksvriendelijk. Redelijk snel en stabiel.

Groet:Zoekertje
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Internet Explorer. Vastlopers zijn inderdaad standaard na verloop van tijd, dat is al jaren zo.
Firefox. Veel stabieler dan IE, vooral de extensions zijn mooi en handig.
Chrome. Ook extensions maar minder. Deze browser valt vooral op door de snelheid.
Opera. Al langere tijd niet meer gebruikt, was bekend om snelheid op oudere PC's.
Safari. Eigenlijk voor Apple, nog nooit geprobeerd.
Op het moment ga ik voor Chrome als defaultbrowser, hoewel ik altijd het meest Firefox heb gebruikt.
Ik heb ze gewoon alledrie altijd geinstalleerd naast elkaar, IE, Chrome en Firefox.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er zijn op zich geen hele grote verschillen, dat hangt af van wat je als prettig ervaart als je er gebruik van maakt.
Wat lange tijd veel verschil heeft gemaakt is dat IE ruimschoots de populairste browser was en daardoor veel gevoeliger voor misbruik. Firefox was gewoon veel veiliger in gebruik en (daardoor?) stabieler. Firefox is echter geen kleine browser meer en begint nu dus ook de last te ondervinden die microsoft steeds had met hackers e.d.
Ik heb lang (en nog steeds) met firefox gewerkt en begin eerlijk gezegd nu weer naar IE te neigen. Safari en Opera (gebruik ik vooral mobiel) doen het ook leuk, en chrome is momenteel bij mij t betrouwbaarst, maar qua gebruiksgemak nog niet ingesleten. Je zou het dus zelf even moeten ondervinden wat voor jou het prettigst is.
Voor mezelf daalt firefox van de eerste plaats vanwege alle plug-in problemen de laatste tijd, maar geef ze nog ff voordeel van de twijfel dat ze t snel oplossen. Ik heb overigens IE, firefox,chrome,opera en safari installed, altijd handig want bv laatst met adobe's grote update ronde bleven flink wat browsers achter met hun updates en kon ik mooi switchen. en voor die paar MB...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Safari is hoofdzakelijk bedoelt voor Apple-apparaten en werkt daardoor niet optimaal op Windows. Ook wordt Safari op sommige sites niet ondersteund. Verder is Safari niet heel uitgebreid.

Internet Explorer daarintegen ondersteund (bijna) alle sites. De sites worden goed weergegeven en de nieuwe IE9 werkt ook snel.

De beste uit deze drie vind ik persoonlijk Firefox; deze, omdat er veel Plug-In's voor zijn en de browser net zoveel (of meer) kan als IE.

Heb je ook al eens gedacht aan Chrome of Opera? Chrome is de razendsnelle browser van Google, die ik zelf het meeste gebruikt.
Opera is ook geschikt voor mobieltjes; zo deel je gemakkelijk al je bladwijzers tussen je pc en je smartphone (d.m.v. Een MyOpera account).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Op dit moment zou ik voor Mozilla Firefox gaan. Hieronder zal ik uitleggen waarom.

Met Firefox kun je vrijwel alle kanten op. Je kunt deze browser in vergaande mate aanpassen met instellingen, uitbreidingen (extensies) en thema's (het uiterlijk). Zo kan vrijwel iedereen zich met deze browser thuis voelen.

Internet Explorer is wel wakker geschud, maar loopt vooralsnog achter op Firefox (zowel qua snelheid als ook qua gebruiksgemak en ondersteuning van standaarden).

Safari is van oorsprong een browser voor Apple-computers. Het is wel een goede en snelle browser. Er is nu ook wel een versie voor Windows, maar toch voelt het niet helemaal lekker aan.