leveren die reclames die bedrijven op internet overal laten zien nou echt wat op?

zijn er echt een hoop mensen die wel op dat soort dingen klikken of reageren zodat er echt een goeie winst uitkomt voor die bedrijven?
ik zelf let er namelijk nooit op en probeer die reclames juist te negeren.

onderzoeken naar gedaan?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Ja. 1) Veel advertenties worden geplaatst op CPC of CPA basis. CPC betekent dat de site eigenaar alleen betaald wordt als er op geklikt wordt. CPA alleen als de bezoeker op de advertentie klikt en dan iets koopt. Ondertussen verschijnt de banner wel overal gratis, dus dan krijg je als adverteerder gratis merkbekendheid (zelf verkoop ik op mijn site bij voorkeur CPM (betaald per weergave), maar het aantal adverteerders dat dat biedt is laag. Ook al is dat de ENIGE eerlijke methode, want als publisher kan ik alleen de plaatsing van de advertentie beinvloeden. Niet hoevaak er geklikt wordt. Niet hoeveel sales het oplevert. De adverteerder krijgt briljante statistieken voor zijn neus en kan dan precies volgen wat wel werkt en wat niet. Hierdoor worden online campagnes steeds effectiever. Bij een billboard of TV reclame is dat maar de vraag.

Bedrijven zijn vaak niet open over geboekte resultaten. Het effect van hun advertenties is daardoor dus ook niet duidelijk voor het publiek en dus ook niet voor onderzoekers. Echter je mag er vanuit gaan dat een gezond bedrijf alleen met dit soort advertenties doorgaat, als het ook rendement oplevert. Deze advertenties zullen dus over het algemeen wel winst opleveren.

ik heb eigenlijk geen idee of het veel oplevert, maar ik denk het eigenlijk niet. Bij mijn opleiding heb ik geleerd dat mensen een soort van 'banner blindness' ontwikkelen. Voornamelijk bij van die vreselijk irritante knipperende reclames. Hierdoor zien we het als het ware niet meer. Onze hersenen weten dat het niet belangrijk is. Daarnaast merk ik bij mezelf dat als er een reclame opeens groot voor mijn scherm komt, ik niet eens meer kijk waar het over gaat. Ik zoek gewoon gelijk naar het kruisje. Toch zullen ze er vast wel iets aan hebben, anders begrijp ik niet waarom ze het doen. Naast alle mensen die het irritant vinden of niet meer zien, zullen er dus toch nog best wat mensen zijn die er wel op klikken.

Bronnen:
opleiding psychologie

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100