Hoe kan ik voordelig een paar weken draadloos internetten (met mijn laptop) in Duitsland?

Ik wil maar een paar weken op vakantie, en niet meteen een jaar-abonnement nemen. Bestaat er iets pre-paid misschien?
En in Engeland, Belgie of Frankrijk?

Toegevoegd na 19 minuten:
(Aan toevallige onbeveiligde WiFi punten heb ik niet veel, en van beveiligde ken ik de eigenaar natuurlijk niet. Ik bedoel meer iets wat ik voor een paar weken kan huren of kopen).

Toegevoegd na 54 minuten:
Dank voor de antwoorden zover!
Ik zie dat ik mijn vraag niet helemaal goed heb geformuleerd.
Ik wil op fietsvakantie, dus tijdens het fietsen ergens onderweg kunnen internetten, zoals ik dat ook kan in Nederland, met een KPN mobiel internet abonnement (UMTS). Dat je midden in het weiland kan internetten.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Internet

Het beste antwoord

De meeste telecom aanbieders in Duitsland hebben de mogelijkheid van internetter met een UMTS stick. Er zijn prepaid mogelijkheden, korte termijn abo´s (1 maand).
Er zijn er zelfs die je opline kunt bestellen.
O2, T-Com, Vodaphone zijn enkelen die ik ken en dit doen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Als er ergens een onbeveiligd WiFi punt is, zou je daar op kunnen aansluiten. Als het beveiligd is en je weet van wie het is, kun je vragen of ze je tijdelijk op het netwerk willen toelaten. Eventueel zou je daar een kleine vergoeding voor kunnen afspreken.
14 jaar geleden
Ze lopen niet achter daar :)
Je kan vooraf informeren, als je in een hotel/ huisje gaat zitten of er internetverbinding is.
Voor de campings, zie link. Daar staat trouwens bij van heel Europa.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
tegenwoordig kun je toch zo`n usb stick kopen van kpn of zo, of is dat niet voor het buitenland?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kan ook proberen je gsm met bleutooth te koppelen
en op een gratis lokaal nummer in te loggen zoiets als
van www.inbellen.org
een prepaid kaartje van het land zelf is misschian dan wel handig.
is wellicht wat traag maar werkt meestal wel
kost natuurlijk wel tikken
Anders moet je eens zoeken naar free hotspots
maar daar kom je toch meestal in de buurt van steden ed

er is vast wel iets op te vinden
capthavoc