Gast, bedoel je je vraag filosofisch, financieel, of puur practisch?

Wat zou er gebeuren? Financieel gezien gaat de waarde van de site, het imperium, het merk, en alle randbedrijven onderuit. Aandelen zijn niets meer waard, en de diensten zullen tegen face value overgenomen worden om zo het failliesement te bekostigen en eventueel bepaalde diensten door te laten sdraaien, het bedrijf toch op een of andere manier een stukje door te laten draaien.

Filosofisch gezien zou er ineens een hiaat in kennis-vergaring ontstaan. Daar zullen vervangers wel weer induiken, dus dat komt wel goed. Privacy technisch Zal er dus ook een stuk veranderen, een vervanger van diensten zal zich aan dezelfde voorwaarden moeten conformeren.

Practisch gezien? Ach, vroeger was o.a. altavista de bom, ilse hier in NL, dus tsja, zoekmachines blijven bestaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (11)

Worden ze overgekocht door een geïnteresseerde.

Google kan wel failliet gaan, maar het concept blijft altijd wel geld waard.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maar de waarde die Google heeft kan zeer waarschijnlijk geen één persoon/bedrijf aan. Of laat ik het anders formuleren, wat gebeurd er als Google verdwijnt?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Failliet is failliet. Dan kunnen ze nog steeds 100% willen vangen, maar als de hoogste maar 75% bied gaat het gewoon voor 75% van de prijs weg. Als Google verdwijnt, is inderdaad een totaal andere vraag.
In dat geval gaan mensen zoeken naar een alternatief en zal bijvoorbeeld BING heel populair worden. Of zoekt een totaal nieuwe zoekmachine een kans van slagen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De waarde van iets is hoeveel de markt er voor over heeft om het te kopen, dus je eerste zin is in tegenspraak met zichzelf. Bij een failliet bedrijf wordt alles (in zijn geheel of in delen) aan de hoogste bieder verkocht, en dat is dan de definitie van de waarde van het bedrijf op dat moment. En bedrijven kunnen niet "verdwijnen", dus dat deel van je vraag is niet te beantwoorden. Denk even goed na wat je precies wilt weten en geef dan een toelichting op je vraag, dan kunnen we je misschien wel helpen.
Google is een bedrijf wat goed genoteerd staat en nog steeds terrein wint. Het idee achter Google is uniek. Het zal bij een faillissement voor goed geld worden overgenomen. Wellicht dat Microsoft dan een bod op de gevreesde concurrent zal doen .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gaan overheden kapitaalinjecties doen, wordt het van de Amerikaanse regering en is privacy voorgoed verleden tijd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ach joh, binnenkort loopt de Maya-kalender af, dus jij hoeft je geen zorgen te maken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
:')
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Klopt mjn, dat scheelt.
Als je bedoeld kan men dan nog wel wat zoeken op Internet?, dan is het antwoord ja, er zijn diverse andere zoekmachines aanwezig. Google is een gevestigde naam dus bij faillissement staat men in de rij om het over te nemen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik bedoel niet of men nog kan zoeken, ben zelf web developer dus weet dat er nog tientallen zoekmachines op de wereld zijn waarmee men kan zoeken. Ik bedoel wat gebeurd er met de wereld? Google heeft zoon grote invloed op miljoenen bedrijven en websites, stort de wereld dan in, word het overgenomen, vragen vragen vragen...
Als Google zou verdwijnen zijn we verdoemd in een eeuwige microsofthell.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het zal heel even een effect hebben, aangezien er gigantisch veel zaken gedaan worden en kennis verspreid wordt via google .

Maar omdat wat google heeft een gat in de markt is, zullen er gelijk een aantal grote jongens inspringen om dat gat weer op te vullen. De beste wint en wordt de nieuwe google.

Dus eigenlijk zal er weinig gebeuren. Google is gewoon een behoefte.

En een gratis adwords systeem bestaat niet, omdat het onmogelijk is om iedereen bovenaan te laten staan, en dus je moet gaan bieden voor een reclameplekje.

Hier kom je heel moeilijk onderuit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dan moeten we voortaan "googlen" via andere zoekmachines zoals Yahoo e.d. En dan vragen onze kinderen ons later waar dat rare woord "googlen" in de zin van "iets opzoeken" toch vandaan komt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
lol XD
Normaal gesproken kan Google alleen failliet gaan als het geduchte concurrentie ondervindt van een andere zoekmachine, maar als dat zo is is er dus al een tweede populaire zoekmachine ontstaan die veel taken van Google heeft overgenomen. Er gebeurt dan dus eigenlijk niet zoveel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dan zullen de kranten wel even vol staan erover en zal je het wekenlang horen op het nieuws op de televisie en radio.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dan hebben ze geen geld meer
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dan wordt Google Video offline gehaald.