Als ik op zoek ben naar statistieken op het internet kom ik meestal op niets uit, heeft iemand tips die mij hiermee kunnen helpen?

voorbeelden van gegevens die ik zoek en waarbij ik op niets uitkom:

-Belangrijkste feiten over zoekgedrag van studenten bij gezondheidsproblemen.
-Top 5 argumenten van organisaties om studenten te informeren over gezondheidsproblemen.
-Belangrijkste feiten over gezondheidsinformatie en ICT bij jongeren

Heeft iemand hier meer ervaring mee?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Internet

Het beste antwoord

Mijn ervaring is dat het vinden van statistieken heel lastig is, en in ieder geval tijdrovend is. Probeer maar eens even snel het aantal liters bier, dat een gemiddelde Duitser per jaar drinkt te vinden. Kost heel veel tijd. En als je die statistieken wilt vinden, waar je ook nog kunt zien of het stijgt of daalt, dan wordt het nog lastiger.

Als ik jouw voorbeelden lees, dan denk ik dat dit zulke specifieke informatie betreft, dat zoeken bijna zinloos is.
Ik heb geen idee waar je deze gegevens voor wilt gebruiken, maar als het informatie is, die je b.v. echt nodig hebt voor je studie of zo, dan kun je m.i. veel beter eerst informatie opvragen of er wel statistieken zijn. Want niet van alles bestaat een onderzoek of statistiek.

Mail dus organisaties die te maken hebben met gezondheidszorg, studenten, ICT en vraag of zij links hebben. Zoiets werkt veel sneller.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dan zou ik echt gaan mailen en vragen of er feiten zijn.
Dat zal je veel werk besparen. Denk aan het ministerie van onderwijs, CBS, studentenorganisaties, een overkoepelende organisatie van ICT werkgevers, gezondheidsraad en vooral ook universiteiten.