Wat is een socket fout?

OP mijn vakantie adres heb ik mijn laptop aangesloten om g.v. een beetje bij te houden.
Alles werkt prima, kan alleen via mijn eigen email niets versturen, hij geeft aan, socket-fout.
Ook krijg ik een foutnummer.
Alles op dit gebied is nieuw voor mij, het zal wel iets simpels zijn, wie helpt mij?
Mijn verbindingssterkte staat op 3 streepjes van de 5.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Internet
6.5K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
heb je ook de mogelijkheid om mailtjes via webmail te versturen?
iets als in http://webmail.providerx.nl

Het beste antwoord

Ik ga er even van uit dat je wel kunt internetten (want je komt op Goede Vraag) en ook e-mail ontvangt.

Als je wel mail kan ontvangen op je vakantieadres, maar bij versturen een fout krijgt dan komt dat omdat de provider waarmee je inlogt niet toestaat dat je mail verstuurt met je huidige instellingen.

Stel dat je bij hetnet bent (willekeurig voorbeeld) en je hebt in je e-mail programma staan dat de mailserver waarmee je ophaalt van het net is en die waarmee je verstuurt ook van het net dan gaat het mis bij het versturen van je mail. Je bent op vakantie namelijk niet via de hetnet server verbonden met het internet zoals thuis (in het voorbeeld kan je elke provider invullen). De "vakantie"provider blokkeert dan de mail wat verschillende foutmeldingen kan veroorzaken.

Als dit het probleem is kan je het beste proberen via webmail je post te lezen en te versturen, ook al heb je je laptop bij je. Ik heb dit probleem heel vaak als ik in het buitenland of bij klanten zit voor mijn werk.

Dit kan het probleem zijn. De fout heeft te maken met de internet verbinding, waarbij de mailserver van de provider waar je nu zit de mailserver heeft beveiligd. Maar ook al zou je dat oplossen, dan denk ik nog steeds niet dat je mail kan verzenden zonder dat je de juiste mailinstellingen kent van de mailserver van deze provoider. Webmail werkt dan meestal het handigst.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Foutbericht 'Socketfout: 10061, foutnummer: 0x800ccc0e' wanneer u e-mailberichten probeert te verzenden of ontvangen in Outlook of Outlook Express
Bekijk de producten waarop dit artikel van toepassing is.
Belangrijk Dit artikel bevat informatie waarmee u beveiligingsinstellingen kunt verlagen of beveiligingsfuncties kunt uitschakelen op een computer. U kunt deze wijzigingen aanbrengen om een specifiek probleem te omzeilen. Voordat u deze wijzigingen aanbrengt, raden we u aan om de risico's te evalueren die gepaard gaan met de implementatie van deze methode in uw configuratie. Als u deze methode implementeert, dient u extra stappen te nemen om uw systeem te beschermen.
Waarschuwing Door deze methode kan uw computer of netwerk kwetsbaarder worden voor aanvallen door kwaadwillende gebruikers of schadelijke software, zoals virussen. Microsoft raadt deze methode niet aan, maar verschaft u deze informatie zodat u zelf kunt beslissen of u de methode al dan niet wilt uitvoeren. Het gebruik van deze methode is voor uw eigen risico.
Opmerking Een antivirusprogramma is ontworpen om uw computer beter te beveiligen tegen virussen. Download of open geen bestanden van bronnen die u niet vertrouwt, bezoek geen websites die u niet vertrouwt en open geen e-mailbijlagen wanneer uw antivirusprogramma is uitgeschakeld.

Klik voor meer informatie over computervirussen op het volgende artikelnummer in de Microsoft Knowledge Base:
129972 (http://support.microsoft.com/kb/129972/ ) Computervirussen: beschrijving, preventie en herstel
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wellicht heb je de instellingen van de uitgaande mailserver niet gewijzigd. Als je op je vakantieadres een andere internetprovider hebt dan thuis, dan mag/kan je de mailserver van je thuisprovider niet gebruiken.

Oplossing: Gebruik als uitgaande mailserver van de provider die je nu van wireless internet voorziet.

als je niet meet wie de provider is kan je dit vaak achterhalen via de website www.watismijnip.nl

Dit noemen ze mailrelaying voor 't geval je nog verder wilt googlen.