Wat is een goede leerzame serie / documentaire die (legaal) op internet te bekijken is?

Onlangs ben ik begonnen met het kijken van een leerzame documentaire tijdens het eten (mits ik alleen ben en in de stemming ben).

Alle afleveringen van InEuropa (VPRO, http://ineuropa.nl/) heb ik inmiddels gezien. Nu heb ik de smaak te pakken en wil ik aan iets nieuws beginnen.

Het mag van alles zijn zolang het maar Nederlands of Engels gesproken of ondertiteld wordt; en het moet educatief zijn.
Mijn favoriete onderwerpen zijn:
Geschiedenis, technologie, natuur/aardwetenschappen.
Goede reisdocu's waarbij je veel leert over een land/gebied/flora/fauna/mensen/cultuur zijn ook zeer welkom (dus geen nadruk op hotels/resorts/pretparken ;))
Maar goede suggesties van andere onderwerpen mag je ook geven.

Ik ben niet van plan om iets te downloaden en op te slaan dus het moet een eigen site hebben of van YouTube ofzo.

Kom maar op met de suggesties !

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Internet
1.1K

Het beste antwoord

Op de top documentary films site staan heel veel docu's, ook onder verdeeld in categorieën die je bekoren.

allemaal online te bekijken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit is precies waar ik naar op zoek was!
Eén site met vele docu's van langere duur (geen fragmenten). Dank !

Andere antwoorden (6)

Animal planet op YouTube of iets wat op national geographic worst uitgezonden op youtube
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Probeer de sites van Discovery Channel, National Geographic en Animal Planet eens. Er is ook van alles online te kijken.
Op Youtube kun je ook allerlei fragmenten van deze zenders vinden.
Kimath
13 jaar geleden
In the whomb.

Hebben ze over mensen en over dieren. Ik vond em prachtig...wonderlijk
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
"Alone in the wild" met Ed Wardle. Échte aanrader (ook uitgezonden door Vpro)

Alone in the Wild’ vertelt het avontuurlijke verhaal van cameraman Ed Wardle die zich in zijn eentje terugtrekt in de verlaten wildernis van Noord Canada. Waar de meeste avontuurlijke filmmakers nog een crew om zich heen weten, is Wardle werkelijk helemaal op zichzelf aangewezen.

Slechts gewapend met wat basisvoedsel, een geweer en zijn trouwe camera wordt hij door een watervliegtuig afgezet bij een meer in de afgelegen, maar schilderachtige, Yukon Territory. Hij filmt zichzelf als hij een schuilplaats maakt, de beren probeert te vermijden en op zoek gaat naar voedsel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tegenlicht van de VPRO, heeft n site
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
how it's made - op discovery channel (vaak rond 5)
keuringsdienst van waarde - ( erg leuk en via internet (legaal)link hieronder).