Wat bepaald voor jou of een website het lezen waard is, en hoe snel weet je of je gaat verderlezen of wegklikken?

Ik heb een keer iets gelezen over de '4-seconden' regel. Gaat dit voor jou ook op, dat als je een site binnen 4 seconden niet aanspreekt dat je dan verder surft?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Internet
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb het trouwens zelf helemaal niet op websites die ongevraagd geluiden maken en muziek afspelen . . .

Het beste antwoord

Wanneer ik een site bezoek omdat ik informatie zoek, hebben ze minder dan 4 seconden om mij te binden.

Weg klik momenten:
Weinig wit.
(veel) reclame.
Kerstbomen en andere franje.
Onlogische structuur
Onleesbaar door kleuren en lettertypen
Niet relevante vulling.
Onduidelijke titels
Te commercieel
Pre 2000 vormgeving

En er is vast nog meer.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

sneller. Als ik neit in een oogopslag zie wat ik zoek, ga ik terug naar google. (Op mijn laptop heb ik die vooruit-achteruit knoppen voor browsen.. Ideaal!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In 4 seconden heb ik het meestal al wel gezien... Helaas, want ik besef dat ik daarmee de site niet altijd recht doe, maar zo is het nu eenmaal bij mij...

En dan klik ik inderdaad weg... (slik)...

Het moet bij mij meteen klikken, hetzij de site, hetzij mijn muis...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voor mij gaat-ie wel ongeveer op. Als ik niet snel vind wat ik zoek EN de site biedt verder niks interessants of extra's, navigeert voor geen meter of zit ongelukkig in elkaar, dan ben ik soms nog wel sneller weg.
Maar incidenteel stuit je ook op een juweeltje en ben je niet meer weg te rammen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Is helemaal correct.. site moet in 1 oogopslag duidelijk zijn en me niet storen met allerlei opvallende banners en meer van dat gedoe.. of dat 4 seconden houd ik niet bij.. :-)
Maar dat ik het vlug gezien heb is zeker....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vreselijk een website die begint met allerlei reclame en banners die te voorschijn ploppen. Is meteen voorbij dan: mijn interesse.
En dat is stom van die mensen van de website want anders zou ik gerust nog even verder kijken!
Mijn stiefzoon heeft als baan het fulltime bouwen van websites, we praten hier vaak over samen, hoe kan je mensen die eerste seconden geinteresseerd houden!!
We zijn er nog niet uit, maar de 4 seconden regel klopt wel denk ik!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als ik een site open en ik zie van alles bewegen en er komen geluiden op me af, verdwijn ik direct.
Als dat niet gebeurt, neem ik wel even de moeite om een globaal overzicht te krijgen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij mij is de 4 seconde regel zeker van toepassing.

Als ik zie dat de site niet netjes en overzichtelijk in elkaar zit, en er allerlei reclame pop ups en banners te voorschijn komen dan ben ik gelijk weg. Tegenwoordig heb je ook van die pop ups met de vraag je in te schrijven voor een of andere enquête. Nee dat ben ik klaar

Als het keurig en duidelijk navigeerd ja dan blijf ik vaak doorklikken en zien wat er allemaal te vinden is op de pagina. GV is een goeie site! :D
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben heel geduldig!.... 5 seconden...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als de site er rommelig uitziet, met veel kolommen naast elkaar zodat je steeds moet skrollen als je een kolom naar beneden hebt gevolgd, of veel video's en reclames tussen de tekst ga ik m'n tijd daar niet aan besteden en ben weg.