Kunnen draadloos internet en draadloze telefonie conflicteren?

een tijd geleden had ik een probleem met telefonie. Dit bleek door de router te komen, en we moesten de router resetten en de nieuwste firmware installeren. Nadat dit gebeurd was deed de telefoon het weer. Maar nu heb ik een probleem met het draadloos internet, op alle draadloze computers. En soms heb ik ook problemen mét een draad. Is de kans dan groot dat mijn router gewoon naar zn grootje is, of zal het iets met de instellingen zijn? HEB TROUWENS een Zyxel P-2612HW-F1.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Internet

Het beste antwoord

Nee, draadloze telefonie zit op een andere band als draadloos internet (DECT = 1880 MHz tot 1900 MHz tegen WiFi = 2,4 of 5 GHz).
Het kan aan je provider liggen. Ze zullen het nooit direct toegeven maar ik heb het vaak gezien bij zowel mezelf als bij anderen. Alles via de kabel was echt een opluchting. Praktisch nooit geen last meer gehad met telefoonuitval en een gigantisch goed en snel werkend internet.

Maar ik sluit niet uit dat je nog meer gehannes kan hebben op je netwerkje daar. Probeer ook dat modem een helemaal in fabriekswaarden te resetten, kijken of dat sjoege geeft.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

DECT en WiFi werken over het algemeen allebei op 2,4 Ghz, dus die kunnen elkaar flink in de weg zitten. Zet daarom je router niet te dicht bij je basisstation van de telefoon.

Als je bedraad ook problemen hebt, komt dat niet door draadloze storing, maar inderdaad door een foute configuratie (in je router of je PC) of een defect.

Toegevoegd na 29 minuten:
@basmeyer heeft gelijk over die frequentie. Ik was in de war met mijn babyfoon, die wel op 2,4 Ghz werkt.
bamibal
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Okidoki