Waarom heb ik geen internet op mijn laptop, de rest van de familie wel met het zelfde draadloze netwerk en met de goede instellingen????

Stom internet

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Internet
1.2K

Antwoorden (5)

Om draadloos te kunnen internetten met een laptop moet er ook een kaartje voor in je laptop zitten. Met zomaar een willekeurige (wat oudere) laptop lukt dat niet.
Misschien heeft je vader (of wie er bij jullie ook voor de computers zorgt ) dat bewust gedaan ? Of er geen moment aan gedacht dat de jouwe wellicht dat netwerkkaartje niet heeft ?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
draadloos thuis netwerk. Router werk niet met kaartjes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik neem aan dat de vorige schrijver een insteek wifi kaartje bedoelt. dus Hakuna, wel met kaartjes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Draadloos netwerk werkt niet zonder kaartjes hoor, Hakuna.
Mischien omdat je wifi ding op maximaal zoveel gebruikers staad
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Check de instellingen van je netwerk kaart zelf
Staat je wifi kaart wel echt aan? Vaak kun je met extra toetsen aan de voorkant bv Bluetooth en wifi uit en aan zetten. De software kan hier niet omheen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
is je laptop voorzien van een wifi-ontvangertje? ( zal wel op de stickers ergens staan B/G/N )

zoals Paulost al zei. dat knopje kan je soms per ongeluk aanraken en je wifi is dan uit. Zo heb ik ook al eens lang zitten zoeken naar de fout tot ik het knopje indrukte.

als het knopje niet is ingedrukt ( uit staat ), zal je ook geen enkel draadloos station vinden als je rechtsonder in je taakbalk op het icoontje van het monitortje met golfjes.

Zie je in die lijst wel draadloze netwerken staan ( dan is het knopje dus aan ) maar niet dat van jullie...
dan heb je misschien een andere standaard. ikzelf thuis heb een draadloze N router, als ik die niet op B/G en N zet ziet mijn oudere pc hem niet.

En is het probleem dat je het netwerk niet vind, of niet op het internet kan ?
want dat kan soms verholpen zijn door even de modem/router van de stroom te halen en terug in te steken ( ivm ip nummertjes enzo )

Wat ook nog kan maar dit is drastisch....
het kan ook zijn dat een firewall of een of ander programma je wifi blokkeert...
als je je laptop terug naar fabrieksinstellingen brengt kan het zijn dat hij wel zonder problemen erop kan.
laptopfabrikanten hebben meestal F10 of een combinatie van toetsen, dat je laptop terug naar fabrieksinstellingen gaat ( maar dan ben je wel alles kwijt op je pc !!! )
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je wordt waarschijnlijk ge-internet-blokt.