Is er wel eens een vraag van een moderator door een andere moderator verwijderd?

Uiteraard kunnen ook moderators wel eens een fout(je) maken c.q. een vraag stellen die op of over de grens zit. Maar ze kennen natuurlijk de regels als geen ander. Mede daarom ben ik benieuwd.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Internet
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
regels zijn in een bepaalde casus ook wel eens dubbel uit te leggen, vooral als je relativering/humor/cabaretesk hierbij betrekt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Daarom hebben ze een blauw bolletje op de avator, dan is de kans minder dat de een de ander gumt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Klopt, maar we kennen elkaar inmiddels ook wel hoor :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Daar was ik ook niet bang voor:-)

Het beste antwoord

Dat heb ik niet gezien, maar gisteren was een vraag verwijderd waar een mod op geantwoord had en dat is ook al opmerkelijk want dat wil zeggen dat die ene het dus niet nodig vond om hem te wissen en had er dan op geantwoord, terwijl een andere daar een streep door zette...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Haha... Straks is 't nog slaande ruzie onder de mods!
:P
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik heb zo´n slecht geheugen... Dat komt nu goed uit...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zag net 't zelfde gebeuren. Nr. 11 van de ranglijst (haar naam weet ik even niet) had gereageerd op mijn vraag 'Wie is 12e van de ranglijst?' (Die vraag is nu verwijderd maar ik weet 't nu lekker toch... ;).)

Andere antwoorden (3)

Het zou kunnen voorkomen, alleen niet zo snel. Het kan zijn dat een moderator een vraag stelt, waarvan de andere moderators twijfelen of de vraag wel op GV thuishoort.

In twijfelgevallen hebben de moderators onderling overleg. In een geval zoals hierboven zal dat ook gebeuren. En het verwijderen van de vraag is dan een mogelijkheid.

Alleen ik weet niet of dit al eens is voorgekomen, ik vermoed van niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, nog nooit gebeurd
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat gebeurt niet zo snel, maar de reden daarvoor is niet dat wij elkaar goed kennen en elkaar bevoordelen of punten toeschuiven. Sterker nog, de meeste mods komen bijna niet in de top 5 omdat we het te druk hebben met modereren ;O) Voor ons is het geen spel om de punten. Wij zijn mod om het hier voor iedereen gezellig te houden.

De reden dat mods elkaars vragen niet verwijderen is omdat wij kunnen overleggen via een special chatfunctie. Dit voorkomt niet alleen willekeur (er is overleg mogelijk voor verwijdering), maar zorgt er ook voor dat een mod direct kan overleggen met de andere mod als een vraag niet kan of dubbel is. In dat geval verwijdert de mod zelf zijn eigen vraag. Maar als een mod niet aanwezig is kan zijn vraag wel degelijk door de ander verwijderd worden.

En natuurlijk kunnen wij ook fouten maken. Ook een mod heeft een goed of slecht humeur. Ik ben soms ook wat overijverig en soms heel mild. Regels zijn niet altijd duidelijk en vaak moeten we ook zelf vaststellen hoe we een regel interpreteren.