Hoe krijg ik mijn website online? Lees extra uitleg

Mijn FTP server is van buiten bereikbaar
Ik gebruik het programma Filezilla

De ftp zit op de poort 20 & 21

Hoe kan ik mijn ftp server benaderen via http://

Bijvoorbeeld: http://(Ip-adres)/map/index.htm

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Internet
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het betreft een server bij mij thuis

Antwoorden (2)

ftp://IPADRES/ als adres. De folder is minder belangrijk; Je login zou je in principe naar jouw folder moeten sturen.

Bij een FTP server die ergens anders staat en dus niet van jou is, kan je ook de gegevens aan de provider vragen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Indien het puur een ftp server betreft, moet je het ook als ftp benaderen. http is namelijk voor een webserver en géén ftp server.
Je kunt dan gewoon in je (IE)browser ftp://ipadres-of domeinnaam zetten, als het goed is krijg je dan een inlogscherm waar je je ftp login gegevens moet invullen.

Maar...
Als je een website wilt tonen dan moet je dus een webserver gebruiken, ik vermoed dat je nu geen webserver gebruikt.

Je bestanden worden dan in een map genaamd www, public_html of htmldocs gezet.
Dan zijn ze voor de hele wereld benaderbaar via een browser.

Voor thuisgebruik kun je het volgende XAMPP pakket downloaden.
http://www.apachefriends.org/en/xampp.html

Dit is een webserver incl. php en mysql (die kun je gebruiken, maar hoeft niet)
Let er wel op dat je de beveiligingen inschakelt als je dit met de wereld wilt delen.

De installatie is niet moeilijk als je gebruik maakt van de windows installer

Indien je een router gebruikt moet je ook nog port forwarding gebruiken (port 80) omdat de bezoeker anders blijft hangen op je firewall van je router.
Als je namelijk alleen een ipadres hebt en geen domeinnaam gekoppeld, kom je uit op je router.
Lees voor portforwarding de gebruiksaanwijzing van je router.
Je zet dan je bezoeker door naar de computer waar je website op staat.

Ook is het belangrijk of je een vast ipadres hebt anders moet je gebruik maken van een dynamische dns service.

mijn excuses voor de lange uitleg, maar misschien hebben meerdere mensen wat aan deze info.