Is er een manier om iemands E-mail adress te vinden, dmv een IP adress?

Zo ja, hoe?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Internet

Het beste antwoord

Nee, met een IP adres kom je hooguit achter het adres waar je computer staat. En dat hoeft zeker niet gekoppeld te zijn aan een e-mail adres, omdat je ook op web mail eigen e-mailadressen kan aanmaken zoals bij Hotmail.com en Gmail.com.

Deze informatie geldt natuurlijk niet voor de veiligheidsdiensten die rechtstreeks bij de providers informatie kunnen halen over je IP adressen, adressen, e-mailadressen en je internet historie. Als jij dus vanuit jou computer je e-mail bekijkt, dan wordt het IP adres van jou computer (de aansluiting waarop jou computer het internet opgaat), geregistreerd bij de e-mail providers. Aan de hand van jou internet historie kan bepaald worden wie de e-mail provider is. De veiligheidsdiensten kunnen dan bij deze provider aankloppen om te vragen welke e-mailadres gekoppeld is aan welk IP adres. Dit kan natuurlijk alleen de strikte voorwaarden volgens de privacywet en de regelgeving.

Ik denk dat sommige hackers zelf ook wel eens contact opzoeken met e-mail providers. Dan doen zij zich voor als iemand anders zoals bijvoorbeeld een netwerkbeheerder die werkzaam is bij hetzelfde bedrijf.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Nee.
Een email-adres en IP-adres hebben geen overeenkomsten.

Toegevoegd na 42 seconden:
...of relatie met elkaar. Dat is waarschijnlijk net iets duidelijker geformuleerd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee dat is er niet. Je kan hooguit een domein behorende bij een IP adres vinden. maar dan weet je dat het door een google server oid verstuurd is. Weet je nog niets.