Ik luister graag naar 100'5. Via mijn computer (draadloos internet) naar de radio luisteren gaat slecht. Waarom?

Ik maak gebruik van een open, (nog) onbeveiligde internet verbinding. Het signiaal op de computer, de zogenaamde Airport, is uiterst zwak. Soms valt de radioverbinding helemaal weg. Soms ook is het een herhaling van muziek of nieuws wat ik eerder ook al gehoord had. Hoe komt het en wat is er aan te doen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Internet

Antwoorden (3)

Je draadloze modem/router staat te ver van je computer of er staat ergens een gewapend betonnen muur tussen. Hierdoor krijg je veel signaal verlies. Oplossing: Zet de router dichterbij / aan de andere kant van de muur.

Stel in je radioontvangen / browser je buffer nivo wat hoger in: Dan gaat hij pas spelen als een groter deel van de muziek ín geheugen'is, waardoor eventuele signaal onderbrekingen beter kunnen worden opgevangen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je geeft zelf het antwoord aan in je vraag. Het signaal is zwak. Te zwak om een continue stream te verbinden.

Je player buffert een deel van de stream, om connectie problemen tegen te gaan. Maar blijkbaar is dat in jou geval niet voldoende. Dat verklaart ook waarom je soms delen die je al gehoord hebt, nogmaals hoort.

Misschien kan je even kijken of je de buffer kan vergroten, misschien kan die grotere timeouts opvangen. Let wel op, dat de radio dan ook veel later begint met afspelen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zoals de andwoorden hier boven, idd dichterbij gaan zitten. maar zou je de boel niet eens dicht moeten gaan gooien?? als jouw halve wijk op je open verbinding zit mee te surfen is het niet vreemd dat je amper meer bandbreete hebt:)
( simpel, als je buuren op je onbeveiligde verbingding zitten gaat het tenkoste van jouw snelheid)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
volgens mij zit hij op de open verbinding van de buren ...
anders zou het signaal niet -zwak- zijn ...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, dat klopt. Ik betaal buur een bedrag per maand. Maar de beveiliging moeten we nog regelen. Daar wordt aan gewerkt.
En ik gun iedereen alles, maar 'onze' verbinding wordt er wel zwakker door!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
haha ja ik was er ook een beetje bang voor mjha xD
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
...Maar het eerder gegeven antwoord dat er muren in de weg staan klopt natuurlijk ook. Hoewel onze muren uiterst dun zijn, merk ik dat het blokkades zijn. Op andere punten in huis is de ontvangst beter. Maar als we de beveiliging in orde hebben, hoop ik dat het beter gaat. Omdat onze muren zo dun zijn, kan ik bij de andere buur (die niet meebetaald) horen dat 'ie films aan het bekijken is en aan het chatten. Ook heeft hij z'n computer helemaal tegen mijn wand gezet, om zo een betere ontvangst te krijgen. Aardige jongen, maar dat kunnen we dus niet gebruiken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
maar als jullie buuren zijn, kunnen jullie dan niet een UTP kabel naar elkaar toe legen. dus door een bovenraam door de dakgoot ofzo:) en van daaruit hang je er zelf een draadloos routertje aan:) dan heb je veel beter berijk:) of als je een vaste pc hebt kan je op kabel inprikken.
het is maar een idee:)