Hoe werkt een ddos aanval waarmee ze wikileaks mee plat leggen?

Volgens mij moeten ze pc infecteren om zo een aanval op een site te maken. Klopt dit?
Wikileaks is nu ook in nl. www.wikileaks.nl

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Internet

Het beste antwoord

Dat klopt. Voor DDOS-attacks wordt de snelheid van een heleboel gekaapte PC's (die in een botnet zitten) gebruikt om een hoop dataverkeer te genereren. En dat dataverkeer is zoveel dat de lijn van WikiLeaks niet aankan.

Zo'n pc kan onderdeel van een botnet uitmaken als je verkeerde sites bezoekt en lift mee in een trojan horse of ander soort virus.

Toegevoegd na 1 minuut:
overigens kan je ook met een enkele verbinding een ddos-attack doen. Zo heb ik met een 100 mbps verbinding als test wel eens een keertje de site van een kennis platgelegd (binnen een afgesloten netwerk).

Details... die geef ik niet.

Toegevoegd na 1 minuut:
Blijft wel dat deze test van mij een lichte versie is. Hoe zwaarder, hoe lastiger te blokkeren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Voor een ddos aanval is het niet noodzakelijk iets illegaals met de aan te vallen site te doen. De aanvaller gebruikt standaard verzoeken aan een site zoals het tonen van een pagina of een formulier invullen of email. Dit gebeurt alleen zo vaak en gebruikt zoveel bandbreedte (data) dat de server van de site het niet meer aankan en overbelast raakt. Iets waar sites bij evenementen of aanbiedingen ook last van hebben als er veel mensen tegelijk informatie willen.

De truck bij een aanval is alleen om die aanvragen in grote hoeveelheden van veel verschillende punten te laten komen op het zelfde moment. Een van de methodes daarvoor is inderdaad om een aantal pc's te infecteren met een scriptje dat vervolgens de aan te vallen site gaat bezoeken. Dat zal bij deze aanvallen ook wel gebeurd zijn.

En je impliciete vraag: ja, dat is illegaal en ja, dat wordt mogelijk van overheidswege aangestuurd.