Voor privegebruik is dat niet mogelijk.
Voor bedrijven kan dit wel. Dit is mogelijk met b.v. Active Directory Right Management Services (AD RMS) van Microsoft.
Dit is een optie die in het Windows Server 2008 besturingssysteem zit.
Als dit is ingericht kan bij een mailtje of een office document aangeven worden dat dit niet mag worden doorgestuurd, geprint of gewijzigd mag worden.
Kopieren plakken van de tekst gaat ook niet.
Komt wel meer bij kijken om dit in te richten, vooral als je dit wil toepassen buiten je eigen netwerk.
Dit is denk niet het antwoord wat je wil horen, maar ik dacht voor de volledigheid.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Nee, als iets hebt doorgestuurd heeft de ander altijd de mogelijkheid hem verder te zenden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat dat niet mogelijk is.

Je kunt natuurlijk wel in je mailtje aangeven dat je er geen prijs op stelt dat deze wordt doorgestuurd naar anderen, maar of de ontvanger daar verder rekening mee houdt is moet je maar afwachten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee. Bedrijven zetten er wel eens een zg ""disclaimer"" onder, waarin ze aangeven dat dit bericht uitsluitend voor de geadresseerde is bestemd.
Verder is het net als met praten: zodra de woorden je mond hebben verlaten, ben je ze kwijt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niets verzenden, wat niet in de openbaarheid mag komen. Zo simpel is dat. Mensen willen tegenwoordig via Twitter en zo hun hele hebben en houwen op straat gooien, maar dat is een blijk van verweekte hersens.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in MS Outlook kan je wel bij een nieuwe mail 'do not forward' aanduiden.
Maar dit zorgt er strikt gezien alleen voor dat de ontvanger niet op 'forward' kan klikken.
Dit kan echter nooit voorkomen dat de ontvanger de info kopiëert en in een andere mail plakt...