Waarom krijg je niet automatisch punten als je vraag veel reacties genereert op GV?

Bijvoorbeeld dat tot 5 antwoorden de score 0 blijft en daarboven +1 per antwoord. Zou volgens mij stimuleren tot vragen met meerwaarde aangezien juist daar ook vaker op wordt geantwoord.

Ik vind de verhouding voor het geven van een antwoord en de snelheid waarmee je daarvoor punten scoort versus de punten die je krijgt door je collega vragenstellers voor het stellen van een vraag niet kloppen.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Internet

Het beste antwoord

Omdat de reacties niets vertellen over kwaliteit van de vraag. Sterker nog stel je hebt een vraag waar vrij weinig mensen het antwoord op weten. Er is dus weinig discussie dan zullen er weinig reacties zijn terwijl het toch een goede vraag is. Vind het dus geen goed idee...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Okay, dat klinkt logisch +1 ;-)

Andere antwoorden (4)

Omdat het niet perse een prestatie is om een vraag te stellen waar mensen het bijvoorbeeld oneens over zijn of er meerdere interpetaties zijn. Waarom belonen?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vind het niet zo'n goed idee. Dan gaan mensen die vragen stellen als "ben je een man of een vrouw?", die lekker makkelijk is, en waar dus veel mensen op antwoorden, ineens veel punten krijgen..
Je kunt veel beter jezelf aanwennen om bij een echte goede vraag eens wat vaker op het goeievraagknopje te drukken..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat betekend dus, als je een meningsvraag stelt meer punten krijg dan als je een gerichte vraag stelt met 1 mogelijk antwoord. Mijn idee, geen goed idee.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dan gaan mensen alleen maar meningvragen stellen (want dan voelen mensen zich gedwongen om hun mening te uiten, hun standpunt te zetten) en dan gaat het op deze site niet meer om het verbreiden van kennis, alleen om statistieken te maken. Ik vind de puntentelling zo goed.. De punten hoeven niet binnen te 'stromen' je moet er ook iets voor doen.. dus niet zitten wachten tot mensen antwoorden.