Waarom moet ik bij een online prijsvraag of enquete meteen al mijn gegevens invullen?

Ik begrijp wel dat dit gaat om dat ze je later nog reclame kunnen sturen ofzo, maar heel veel mensen tenminste ik wel haken nu af wanneer ze meteen al persoonlijke gegevens in moeten vullen om iets te winnen. Ze kunnen je toch ook gewoon een email sturen wanneer je iets gewonnen hebt en dat je dan pas je gegevens doorgeeft? Ik denk dat je dan eerder nog post van hun op prijs stelt als andersom.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Internet

Antwoorden (5)

Daarmee heeft de organisatie direkt al de gegevens van je. hiermee kunnen ze je persoonlijk benaderen. Verkoop van dit soort gegevens levert weer geld op. Prijzen win je er over het algemeen niet mee
13 jaar geleden
De prijsvraag is maar bijzaak, een lokkertje, gaat helemaal nergens over en is ongetwijfeld van een stompzinige simpelheid of puur een loterij .

Het hoofdddoel (of eigenlijk : het enige doel) is het verzamelen van jou gegevens (en en heleboel andere hebberige mensen) , zodat je tot het einde der dagen bergen spam van het betreffende bedrijf en vele andere bedrijven kunt ontvangen. Niet alleen door je mail, maar ook in je echte brievenbus. En vergeet de telefonische 'enquetes' niet. De kans dat je iets wint echter, is minder dan minimaal.

Handel in adres/persoonsgegevens is big business, het eventueel moeten uitkeren van een of ander lullig prijsje zijn feitelijk bijzonder voordelige reclamekosten.
Het is aan jou of je hier intrapt. Het slimste is van niet ; winnen doe je toch niet, en je haalt je maanden en maanden 'ellende' op de hals.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
sterredag
13 jaar geleden
en op die manier vermijden ze het bel-me-niet-register... want je geeft expliciet toestemming tot het mogen gebruiken van je gegevens zodra je akkoord gaat met de algemene voorwaarden.
itsme
13 jaar geleden
helaas maar al te waar... +1
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik doe dat zelf ook niet hoor. Als ik meer in moet vullen dan mijn emailadres dan ben ik weg. Ik heb daar zelfs een apart emailadres voor.
ik ben het volledig eens met mijn voorgangers. Advies: gewoon niet aan meedoen!! Het is pure vervuiling van je computer en er wordt maar 1 iemand beter van en dat is degene die de prijsvraag uitschrijft. Onthoud 1 ding: gratis of altijd prijs bestaat niet op internet!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
sterredag
13 jaar geleden
oo altijd prijs bestaat wel hoor, dan krijg je een waardebon van 5 euro te besteden bij een winkel waar het goedkoopste artikel 25 euro is en wat je toch nooit zou kopen. Of je krijgt een 2e kaartje gratis prijs. En ik heb wel degelijk ooit een gratis muismat thuis ontvangen.
vaak zijn het acties waarbij je niets krijg, maar is het te doen om gegevens te verzamelen. Daarom geef niet te snel overal je gegevens aan!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zoals gezegd, het gaat om je gegevens, Uit je postcode halen ze al voor een groot deel wat voor soort info ze je kunnen sturen, en mailadres voor de spam. Een goede methode is dan ook een apart mailadres aanmaken waar je alle troep (en aankondigingen van gewonnen prijzen natuurlijk ) heen laat sturen