gebruiksrechten of gebruiksrechten van het plaatsen van een post ?

Ik heb een post geplaatst op een site, die er al geruime tijd opstaat, onder mijn nickname.
Ik kan deze post niet bewerken, of verwijderen.
Is deze post nog mijn eigendom, of valt deze onder het eigendomsrecht van het forumbeheer ?
Dit is niet terug te vinden in het reglement namelijk op die site...
Kan ik de beheerder verzoeken op bepaalde gronden dat deze post verwijderd word, of heb ik geen zeggeschap meer hier over ??

Toegevoegd na 5 minuten:
Sorry zie dat ik per ongeluk twee keer gebruiksrechten heb genoemd, moet zijn, gebruiksrechten of beheerrechten.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Internet

Het beste antwoord

Door middel van het auteursrecht is de bijdrage van jou, tenzij de inhoud al niet van jou was en jij het onrechtmatig hebt overgenomen van iemand anders.

Meestal geef je een beheerder van een site een licentie om je werk te mogen plaatsen (en soms nog meer dingen), dit doe je door akkoord te gaan met de op de site geldende regels.

Je hebt wel recht op inzage en correctie van je persoonlijke gegevens, maar niet per definitie van verwijdering van zo'n bijdrage, wel kun je verlangen dat deze aangepast wordt zodat jij er niet meer uit te herkennen bent, dit moet je heel ruim opvatten, ook je nickname mag er dan niet meer bij staan.