Resetten de providers regelmatig de modems/routers op afstand?

Regelmatig ben ik iets aan 't doen waarbij continue verbinding nodig is. Zowel bij de mensen waar ik nu in huis ben (andere router/modem, andere provider) als bij mijn thuis, wordt de boel regelmatig gereset (zo lijkt het) en er is dan ±2 minuten geen verbinding meer. Je hoort dan een klik in de modem/router en poef... Weg verbinding! Met een ouder type modem (geen draadloze optie) was dat probleem er *nooit*. En nu zowat elke week of misschien zelfs elke dag!! (Ik ben natuurlijk niet 24h/dag online.)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Internet
2.3K

Het beste antwoord

Het kan ook zijn, dat je in je router een instelling verkeerd hebt staan, waardoor deze zichzelf reset, en dat kan behoorlijk irritant zijn.
Meestal roep je het menu op via http://192.168.1.254, en dan kom je in het menu van je router terecht.
Anders even googlen op het merk router, dan vind je vaak ook de juiste URL ervoor terug.

Toegevoegd na 1 minuut:
Even het forum van Experia erbij gezet, kan je daar ook eventueel voor vragen en antwoorden terecht...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zie geen enkele 'klikgerelateerde' of reset-gerelateerde optie in de menu's op de router.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij thuisnetwerk, dan interfaces pakken, dan rechtsboven op configureren drukken, interface moet aangevinkt staan, interfacetype moet staan op 802.11b/g/n.
Wat ook wil, is dat er iemand in de buurt ook kpn heeft, en op hetzelfde kanaal uitzend, stel je kanaalselectie op handmatig en neem kanaal 6, omdat je draadloos werkt.
Het conflict treed dan op, doordat er verwarring ontstaat, van wie nu welk signaal afkomt, dus uit veiligheid gooit hij je verbinding plat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Staat los of je bekabeld werkt, want je draadloos signaal blijft uitzenden en ontvangen, dus je verbinding kan ook verbreken, als je niet draadloos werkt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik gebruik alleen het bedrade gedeelte. Draadloos heb ik uit staan. (Maar zit er dus wel op als mogelijkheid.)

Andere antwoorden (3)

Nee, tenminste niet bij Upc, ik heb een paar keer de helpdesk moeten bellen en die vroegen dan altijd of ik de modem wou resetten. bovendien als je hem reset moet je hem ook een paar seconden uit laten voor je hem weer aanzet, en dat kunnen hun niet doen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee. Dat hoort niet en zo een internetverbinding zou ik niet willen hebben. Overigens heb ik nooit een modem meegemaakt waar geluid uitkomt (na het telefoonmodemtijdperk, tenminste) dus lijkt het erop dat er wat mis is met dat kastje.
escape
13 jaar geleden
We hebben hier thuis ook een Experia box van KPN, die maakt ook geen geluidjes. Even naar KPN bellen en je krijgt een nieuwe opgestuurd (tenminste, dat was bij ons zo, toen die van ons kapot was).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja maar hij is niet 'kapot' - hij reset alleen zo nu en dan. Nooit vaker dan 1x per dag, daarom vind ik 't zo vreemd...