Resetten de providers regelmatig de modems/routers op afstand?

Regelmatig ben ik iets aan 't doen waarbij continue verbinding nodig is. Zowel bij de mensen waar ik nu in huis ben (andere router/modem, andere provider) als bij mijn thuis, wordt de boel regelmatig gereset (zo lijkt het) en er is dan ±2 minuten geen verbinding meer. Je hoort dan een klik in de modem/router en poef... Weg verbinding! Met een ouder type modem (geen draadloze optie) was dat probleem er *nooit*. En nu zowat elke week of misschien zelfs elke dag!! (Ik ben natuurlijk niet 24h/dag online.)

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Het kan ook zijn, dat je in je router een instelling verkeerd hebt staan, waardoor deze zichzelf reset, en dat kan behoorlijk irritant zijn. Meestal roep je het menu op via http://192.168.1.254, en dan kom je in het menu van je router terecht. Anders even googlen op het merk router, dan vind je vaak ook de juiste URL ervoor terug. Toegevoegd na 1 minuut: Even het forum van Experia erbij gezet, kan je daar ook eventueel voor vragen en antwoorden terecht...

Bronnen:
http://www.ipbforum.nl/experiaboxforum/vie...

Nee, tenminste niet bij Upc, ik heb een paar keer de helpdesk moeten bellen en die vroegen dan altijd of ik de modem wou resetten. bovendien als je hem reset moet je hem ook een paar seconden uit laten voor je hem weer aanzet, en dat kunnen hun niet doen

Nee. Dat hoort niet en zo een internetverbinding zou ik niet willen hebben. Overigens heb ik nooit een modem meegemaakt waar geluid uitkomt (na het telefoonmodemtijdperk, tenminste) dus lijkt het erop dat er wat mis is met dat kastje.

We hebben hier thuis ook een Experia box van KPN, die maakt ook geen geluidjes. Even naar KPN bellen en je krijgt een nieuwe opgestuurd (tenminste, dat was bij ons zo, toen die van ons kapot was).

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100