Dat hangt natuurlijk een beetje samen met de inhoud: het verslag van een driedaagse uitstap zal wellicht langer zijn dan het recept voor kaastaart. Toch wordt aanbevolen je artikels niet korter dan 250 woorden te maken en niet langer dan 1000 woorden. Zo nodig splits je je artikel uit over verschillende blogberichten. De redenen: het is bekend uit onderzoek dat mensen die teksten vanaf het computerscherm lezen hun aandacht slechts een paar minuten vast kunnen houden. Daarnaast lijken zoekmachines als Google een voorkeur te hebben voor artikels van een gemiddelde lengte; je blog maakt zo meer kans in de zoekresultatenvan Google te verschijnen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik weet niet of het gemiddelde blogje bestaat. Uiteraard is er, als je alle bloggen bij erlkaar optelt, en dan weer deelt, een gemiddelde, maar dat zegt volgens mij niets.

Persoonlijk vind ik voor een column, of een blog, 400 tot 500 woorden genoeg.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er is geen gemiddelde blogartikel..

Ik weet wel dat een micro-blog uit maximaal 140 tekens bestaat.. Hoeveel woorden dat worden, dat is maar net hoe lang de woorden zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Uit eigen onderzoek blijkt 438 woorden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
"een gemiddeld blog artikel" bestaat uit 4 woorden.