Als je kat dagelijks bij je computer komt liggen, raakt die computer van vlugger vervuild? Ik bedoel met haartjes.

Gaat de PC dan harder draaien door dat stof? Dus is het beter de kat beneden te houden en niet in de buurt van de PC?
Ik zie mijn kat heel graag, en heb ze graag in de buurt van mijn pc omdat ik daar heel vaak opzit.

Wie weet tips?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Hardware
1.4K

Het beste antwoord

Ja en naast jou aanwezigheid zal ze de temparatuur ook wel lekker vinden. Het schoonhouden van je fans is zeker belangrijk. Door de haren van de kat, kan het zijn dat er iets meer vuil in komt en je hem iets eerder moet reinigen. Je kun ook een stukje panty voor de ingang van de luchttoevoer maken waardoor dit weg is.
Ik zou me er zelf niet te druk over maken want als je fan echt verstop is dan mek je het wel aan het geluid.
'Maar met de kat zo dicht bij je computer zou ik wel extra aandacht aan je muis besteden want misschien heeft ie die wel in het snotje.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dank u voor je uitgebreide antwoord!

Andere antwoorden (4)

xD je pc zal niet sneller gaan van haar nee. maar ja hij zal iets sneller vervuilen maar als je een keer in het jaar je heatsink van je CPU en videokaart even schoonmaakt en je voeding even doorblaast is er niks aan de hand.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dank u
met wat kun je best de voeding doorblazen? gewoon met de "mond" ik ben bang dat ik iets beschadig. Is ook een verfborsteltje nuttig om stof op te ruimen?
Dus ik moet dat zeker niet maandelijks doen? Ik heb horen zeggen dat de pc luider wordt (gezoom) door dat stof, maar 1x jaar is voldoende?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, nooit naar je computer blazen met je mond! Daar zijn spuitbussen voor, die gewoon zijn gevuld met lucht. Met je mond blaas je altijd ook vocht mee.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja hoor een keer per jaar is zat, wat suzyQ al zecht doorspuiten met speciaale spuitbus of anders met een compressor en luchtspuitje. vedder kan je met een fijn kwasje je heatsink van CPU / GPU schoonmaken.
vedder geen printplaten of contacten aanraken. met je hand inverband met statiche electiriciteid:)
je pc zal best wel sneller vervuilen met dat ronddwarrelende haar.
wat is echter een prioriteit voor je?
het is toch enorm gezellig om bij elkaar in de buurt te zitten, zowel voor jou als voor je kat?
mij zouden die haren niet boeien, eerlijk gezegd.

borstel je kat een aantal malen per week, dat scheelt al heel wat.
en hou je pc plek schoon: dagelijks even een doekje erlangs en klaar ben je.
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
k zou tog echt je CPU en zo schoon houden, t is zo zonde om ieder 2 jaar een nieuwe pc te moeten kopen, je pc gaat er echt aan onderdoor zonder koeling:)
Rieneke1
13 jaar geleden
ik weet niet eens wat een cpu is:)
wel heb ik 5 katten, en we zitten gezellig rond de pc, die het al 4 jaar doet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
CPU, central processing unit. dit is het hart van je pc alles wat er gebeurdt gaat via deze reken unit. deze wordt waneer deze intensief gebruikt wordt nogal warm. daarom moet deze gekoeld worden. hierop is een ( meestal ) aluminum blok gezet (heatsink) met koelribben, hierdoor kan deze zijn warmte kwijt. waneer dit niet meer kan omdat deze verstopt zit met haaren en huidschilfers en stof zal je CPU niet meer gekoeld worden. deze zal te heet worden en ook de geest geven. waneer dit gebeurdt kan je je computer als verlooren beschouwen. en ja okee een jaar is overdreven maar ik heb ze al wel gezien die na 3 jaar de geest gaven, maarja zoizo het kan nooid kwaad om je pc schoon te houden van binnen en van buiten:)
Rieneke1
13 jaar geleden
dank voor de uitleg! :)
Ja, daar raakt je computer sneller van vervuild.

Als jij dagelijks achter je computer gaat zitten, raakt je computer daar trouwens ook sneller van vervuild. Jij laat ook haren los, om van al die huidschilfers (heb je je ooit afgevraagd wat stof nou eigenlijk is?) nog maar te zwijgen.

De tip: gewoon zo af en toe de stofzuiger op je computer zetten, vooral het rooster van de ventilator aan de achterkant. Waar geleefd wordt, wordt het nou eenmaal vies, daarom is schoonmaken, ook van je computer, een klusje dat telkens weer terugkomt. Of je kat nou in de buurt van je computer komt of niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou ook je computer van de grond afhalen, beter is het om hem 10 cm boven de grond te laten hangen. Anders gaat hij ook als stofzuiger dienen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
mijne ook:D maar die heeft stof filters :D