bestanden verplaatsen van pc 1 naar pc 2

hallo weet iemand hoe ik bestanden kan verplaatsen van pc1 naar pc 2 zonder een usb stick te gebruiken?
las wel eens iets over een ph250 usb 2.0 data transfer hub maar is dit wat????????

groetjes silver

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Hardware

Antwoorden (6)

Met een seriele, parallelle of USB kruiskabel kun je filetransfer doen. Ik gebruik daar het programma Total Commander voor, maar er zijn legio programma's die dat doen (Port to port connection). Zoek maar eens op filetransfer.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gewoon een werkgroepje aanmaken en als er een router is een UTP kabel, en anders een crossover UTPkabel, snel en zeker
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als het om niet al te veel data gaat is mailen ook een mogelijkheid.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je op beide PC's internet hebt zou je het via WeTransfer kunnen proberen maar nog beter is het via het lokale netwerk te doen (indien mogelijk) zoals in een ander antwoord aangegeven. Ook bestaan er PC-Link kabels van USB naar USB maar die hebben onder andere een beperkte lengte van meestal maar 1,5 meter en je moet er speciale software voor installeren...
Je kan ook eens LogMeIn Hamachi uitproberen (gratis voor thuisgebruik) om je files uit te wisselen maar ook dat gaat net als WeTransfer via internet wat dus best wat tijd kan gaan kosten...

Succes ermee!

(het makkelijkste blijft toch een USB-opslagapparaat voor uitwisselen dan data hoor!)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het gemakkelijkst (en snelst) is gewoon via het (een) netwerk.

Als beide computers op hetzelfde netwerk zitten (bij voorbeeld via een switch , of via je internet router/modem), dan kun je op de ene computer een gedeelde map (share) aanmaken (http://www.schoonepc.nl/instal/bestanden_delen_netwerkmap.html). Die benader je dan vanaf de andere computer (je moet er dan wel zorg voor dragen dat je een account gebruikt die een wachtwoord heeft, anders gaat Windows moeilijk doen vanwege de beveiliging) en daar kopieer je dan de bestanden naar toe die je over wilt zetten...

Als je niet over een netwerk beschikt kun je een zogenaamde cross-cable (http://www.michaeljordan.nl/Cross%20Cable.html) gebruiken (hoewel veel netwerkkaarten tegenwoordig automatisch 'crossen' via een 'gewone' netwerkkabel).

Zie ook dit (http://pc-en-internet.infonu.nl/communicatie/21950-netwerkverbinding-maken-bedraad.html) voor netwerkverbindingen.
rose
13 jaar geleden
Voor af en toe een paar files: USB-Stick. Als de PC's dicht bij elkaar staan, kan men de files ook per IR oversturen of een USB2USB kabel gebruiken (daarmee kan ook bestanden vanaf de andere PC downloaden en niet alleen data versturen zoals bij IR).

Staan de PC's verder uit elkaar en/of is moeten geregeld bestanden worden uitgewisseld, gebruik dan een netwerk en netwerkopslag (netwerkschijf of USB-schijf/stick die je op sommige routers kan aansluiten) of evt. netwerkshares (vrijgegeven mappen). Het nadeel daarvan is wel, dat beide PC's aan moeten staan en bij een netwerkopslag niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een USB-hub is veelal een doosje om meerdere USB-apparaten via 1 kabel aan je PC/Laptop aan te sluiten. Een USB-Transferkabel is een USB-Kabel met wat electronica om 2 PC's via USB met elkaar te verbinden en bestanden te kopieren. http://www.google.de/images?um=1&hl=de&rlz=1T4EGLC_enDE393DE395&tbs=isch%3A1&sa=1&q=usb+transferkabel&aq=f&aqi=&aql=&oq=&gs_rfai=