Net een nieuwe videokaart en hetzelfde probleem! Wat zou er misgegaan zijn?

Dit was mijn vorige vraag: http://www.goeievraag.nl/vraag/betekenen-dollartekens-opstarten-computer-virus.70785 Het probleem is weer opgetreden, voornamelijk met veel strepen (vaak groen gekleurd) en gekke tekens in het beeld. XP start niet, krijg zwart beeld.

Ik heb pas de videokaart vervangen en na twee dagen treed dit probleem op. Ik heb dezelfde videokaart als voorheen, kabels goed aangesloten, voor zekerheid de BIOS-batterij vervangen maar niets helpt. Zou het de voeding zijn of nog wat anders? O ja, heb ook al het stof al uit mijn PC geblazen (was niet superveel maar wel de moeite waard).

Het is echt balen want die nieuwe kaart kostte me € 40,- en nu blijkt het niets op te lossen (tenminste, 2 dagen en toen was het over).

Toegevoegd na 2 dagen:
Oké mensen, bedankt voor jullie antwoorden allemaal. Helaas ben ik er nog niet maar dit heb ik gedaan:
- drivers opnieuw geïnstalleerd (je weet maar nooit maar het hielp inderdaad niet)
- ik heb een memorytest gedaan: geen resultaat
- ik heb zowel DVI als VGA geprobeerd, beide zelfde probleem
- stof uit systeemkast geblazen (was niet veel maar toch)
- chipset-driver geherinstalleerd
- gepoogd de BIOS te flashen maar dat krijg ik niet voor elkaar, ik volg de letterlijke instructies op van de site maar helaas!
- wel BIOS-batterij vervangen en 'optimized settings' gekozen in BIOS-menu
- videokaart dus ook al eens vervangen maar ook dat hielp niet...

Toegevoegd na 2 dagen:
MB: MS 7204
VidKaart: GeForce 6700XL

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Hardware

Het beste antwoord

ik vermoed dat je bios aan gort ligt. probeer hem eens de flashen als je nog er in kan komen.
werkt veilige modus met opdracht prompt nog wel normaal ?
kan je nog normaal in bios komen ?
Anders vrees ik dat er toch iets is doorgebrand op je moederbord.
is je videokaart een AGP of een PCI-E ?
heeft dat moederbord ook een ingebouwde videocard ?
capthavoc
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ga mijn best doen, dankjewel!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ai, flashen lukt niet. Ik hoopte al op resultaat want het klinkt aannemelijk ja... Ik ga het later nog 'ns proberen...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niet opgelost maar dit lijkt me het beste antwoord voor dergelijke problemen.

Andere antwoorden (3)

Nou we kunnen wel zeker zijn dat het niet de videokaart is. Wat dan wel?
Monitor, wissel die eens met een andere.
Virus, start windows eens in veilige modus op.
Computer, gebruik die videokaart + monitor eens op een andere computer.
Formateerd de HDD en installeer windows eens opnieuw.
Drivers videokaart.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Probeer is je bios te herstellen, en dan verder. kan een boel ellende schelen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heb BIOS-batterij al vervangen (tijdje van stroom afgehad dus ook soort van 'gereset'). En ook gekozen voor 'Load Optimized Settings/Defaults' oid. Is dat genoeg? Want het werkt niet namelijk...
Misschien een domme vraag van mij, maar heb je al een andere beeldscherm uitgeprobeerd ?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Breuk in de kabel, kromme pinnetjes?
Het kan zo zijn dat het geheugen op je grafische kaart defect is.
Daardoor loopt de frequentie van het beeldscherm niet meer goed en kan je zulke strepen krijgen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, staat al in een reactie op een ander antwoord volgens mij. Ander scherm helpt niet, kabel is OK. (heb zowel DVI als VGA geprobeerd, beide werken niet op beide schermen) Kaart is vervangen door een nieuwe, die direct stuk? Dat kan toch niet!?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heb je misschien toevallig meer geheugen er ingezet ?
Ik las ook ergens op google dat iemand het zelfde probleem kreeg toen hij/zij er meer geheugen er bij had gezet.
Teveel geheugen kan ook problemen geven.
OF is een van je ventilatoren stuk,misschien wordt je pc te heet.
Dus de fan op je grafische kaart wordt niet goed koelt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, alleen toen de vorige keer problemen optraden de kaart vervangen en nu komt het dus weer. Als de computer koud start is het direct al, geen oververhitting of kapotte fan dus. Sowieso doen alle fans het gewoon... Toch fijn dat je mee probeert te denken!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Okay dan weet ik het ook niet.
Als laatste waar ik aan denk is een virus, maar dat heb je denk ik/misschien al uitgeprobeerd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Virus is ook al voorgesteld maar OS is schoon en meerdere keren opnieuw geïnstalleerd. En sowieso begint het al bij het Intel-logo dus dan is er nog geen stukje van mijn OS geladen, sterker nog: mijn schijf is nog niet eens geïnitialiseerd...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Strange heel strange
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heb je trouwens al verschillende beeldscherm instellingen geprobeerd.
En de hertz en de ware kleuren bits verhogen of verlagen ? IK heb dat zelf jaren geleden gehad, maar bij mij was 1 pennetje afgebroken.
Ik had het eerst niet in de gaten en keek nog eens goed naar de kabels en ging een paar kabels er bij halen en toen zag ik dus dat er 1 pennetje afgebroken was. Ik heb eerder het idee dat het toch aan je beeldscherm zelf ligt.