Als ik apenstaartje type, krijg ik " en omgekeerd!

Wat is er aan de hand met mijn toetsenbord, alle andere toetsen werken normaal

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Hardware
121.5K
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Waarschijnlijk ligt het aan de taal dat had ik ook ik zou het terug naar engels zetten

Antwoorden (7)

Wanneer je tegelijk de Rechter CTRL en Shift indrukt is dit probleem opgelost.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+ voor die nutteloze min
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zie hierboven
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dank :-)
druk opnieuw crtl plus shift in
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+ voor die nutteloze min
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zie hierboven +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dank jullie
je moet ook gewoon de @ intypen en niet het woord voluit!! Plus, volgens mij is het apestaartje, dat je ook met ALT+064 kunt verkrijgen. En anders gewoon zorgen dat je bij toetsenbord-instellingen de juiste instelling hebt gekozen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Probeer het eens met alt64, misschien dat het daarmee wel lukt. Nooit eerder problemen gehad en op welke taal is ie ingesteld?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je toetsenbordindeling staat waarschijnlijk ingesteld op Verenigd Koninkrijk. Je wilt waarschijnlijk echter de Verenigde Staten indeling.

Voor een Windows PC los je dit op door in de configuratie te gaan naar:

Landinstellingen > Talen > Details > Toevoegen...

En dan kiezen voor:

----
Invoertaal:
- Nederlands (Nederland)

Toetsenbordindeling/IME:
- Verenigde Staten

[ OK ]
----

De andere toetsenbordindeling zou ik dan verwijderen als ik jou was.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Inderdaad. Ctrl+Shift indrukken en je probleem is verholpen. Je kan het ook zo instellen dat het niet meer gebeurt dat die terug gaat naar " als je @ wilt doen.
In XP: Start > Configuratiescherm > Landinstellingen > (tabblad) Talen > Details...
Zorg dat bij invoertaal Nederlands staat en toetsenbord op Verenigde staten (internationaal). Verwijderen dus alle andere landen. Klik vervolgens op toepassen en ok.
Bij Windows 7 zit het iets anders. Als je bij Start > "Taal" intypt, zie je waarschijnlijk iets van Taal en landinstellingen. Dit openen en dan een beetje rondklikken. Als je datgene van de talen hebt gevonden hetzelfde doen als hierboven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Rechtsonderaan in de taakbalk staat een afkorting ENG, klik erop en verander dit naar NLD

Als je dit voor altijd weg wil hebben (Windows 10)

Klik op Starten.
Klik op Instellingen > Tijd en taal.
Klik in het overzicht aan de linkerkant op Regio en taal.
Onder 'Talen' staat als het goed is 'Nederlands'.

Als je een andere taal ziet

Klik hierop en vervolgens op Verwijderen.
LeonardN