Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hardeschijf waarschuwing, hoe oplossen?

Hoe kan ik deze waarschuwing oplossen? Schijf is nog niet enorm oud.

Picture for question
een jaar geleden
in: Hardware
1.3K
JustName
een jaar geleden
Als ik in Windows de schijf controleer heeft hij geen fouten aan?

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Je schijf doet het niet meer goed. Er zijn sectoren door het schijfmagament uitgeschakeld en reservesectoren zijn bijgeschakeld. Dat kan niet hersteld worden, dit is het begin van het einde van je schijf. Maak met spoed een backup. Je disk heeft drie jaar gedraaid (26.000 uur), koop een nieuwe.
Kost je rond de € 100 of koop een SSD, iets duurder maar heeft een veel langer leven.
(Lees meer...)
escape
een jaar geleden
JustName
een jaar geleden
Daar was ik al bang voor. De schijf is ondertussen 8 jaar oud. Hoeveel uur gaat zo’n schijf gemiddeld mee? Heb alles overgezet naar en nieuwe hardeschijf.
escape
een jaar geleden
Er is eigenlijk geen zinnig woord te zeggen over hoe lang een HD meegaat. De temperatuur van de omgeving en het aantal keren dat je hem aan- en uitzet schijnen van invloed te zijn op de levensduur. En er zijn "maandagochtend" disken die heel snel de geest geven en ook die 10 jaar staan te zoemen zonder een centje pijn. De meeste bedrijven vervangen ze na drie jaar. Als je bad sectors krijgt (zoals in jouw geval) is dat einde verhaal.

Andere antwoorden (1)

De schijf partitie verwijderen, nieuwe partitie aanmaken.
Daarna formatteren en controleren.
(Lees meer...)
een jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding