hoe komt het dat putty/tera term niets doet?

beste
ik heb mijn internetswitch met de console poort aangesloten op mijn pc en nu wil ik inloggen met 'putty' of 'tera term' maar ik kan niet typen in da veld hoe komt dit? de switch word wel herkend op de pc want deze komt te staan bij COM3

2 jaar geleden
in: Hardware
1.7K
gvrox
2 jaar geleden
Weet je de juiste settings (snelheid,start/stop bits, parity) voor jouw switch, en heb je dat ook zo ingesteld op putty ?
emiel2006
2 jaar geleden
Waar vind ik die juiste settings? Heb de switch: hp 1910-24-poe+ JG539A

Antwoorden (1)

Het komt omdat je de settings voor je seriele poort niet hebt aangepast. De settings zijn als volgt:

Bits per second—38,400
Data bits—8
Parity—None
Stop bits—1
Flow control—None
Emulation—VT100

Dit heb ik gevonden op https://www.dtsnv.com/2014/03/20/console-access-hp-v1910-switches/ , en daar staan ook verdere instructies hoe je putty instelt hierop.
gvrox
2 jaar geleden
emiel2006
2 jaar geleden
Het is gelukt! Dankjewel