Waar kan ik een aan/uit-knop van een monitor kopen?

De aan/uit-knop van mijn pc-scherm is stuk. Waar kan ik hem kopen?
Het scherm is Sony sdm-hx73
Dank!

3 jaar geleden
in: Hardware
1.5K
TurfGraver
3 jaar geleden
Op ebay of zo zoeken naar een oude en onderdelen er uit slopen.
Nieuw zal wel niet meer te krijgen zijn.
Wouter2011
3 jaar geleden
@TurfGraver
Dank!

Antwoorden (1)

Er is geen markt voor dit soort onderdelen van monitoren (wel soms voor onderdelen van het lichtgevende deel) en er zijn ook nauwelijks bedrijven die ze repareren. In jouw geval is het helemaal moeilijk, want jouw monitor is een model uit 2004.
Op dit moment wordt precies zo een monitor aangeboden door een Rotterdammer op Marktplaats. Als je erg bent gehecht aan dit model, zou ik daarvoor kiezen, de prijs is waarschijnlijk lager dan de reparatie, als die al mogelijk zou zijn.
escape
3 jaar geleden
Wouter2011
3 jaar geleden
@Escape Dank! Ik hoef echter geen monitor. Ik heb enkel een aan/uit-knop nodig. De knop kan ik zelf vervangen. Weet je misschien waar ik deze knop kan kopen?
escape
3 jaar geleden
Zoals ik al zei: de knop is na 16 jaar niet meer te koop, waarschijnlijk is ie nooit te koop geweest. De enige manier om aan zo'n knop te komen is een oude identieke monitor te kopen waarvan de knop het nog doet. Maar als je dat doet, kun je je de moeite besparen om de knop over te zetten, want dan heb je weer een goedwerkende monitor.