Waarom ziet mijn ASUS K52N laptop geen wifi signaal over 5GHZ bandbreedte?

Ik heb een 2e hands laptop gekocht met oorspronkelijk Windows 7 zie ik op de sticker en is geupgrade naar Windows 10.
Mijn vraag: Zie mijn draadloos netwerk 5 GHZ niet voorbij komen op mijn laptop, enkel de 2,4 GHZ.
Op mijn Samsung S8 staan beiden wel vermeld en kan ik kiezen en verbinding maken.
Heb bandsteering aan staan voor automatisch switchen, maar ook dat gaat dan niet uiteraard.
De laptop is een ASUS K52N Series en Modem/Router Experiabox V10 van KPN.
Ondersteunt deze laptop dit niet?

3 jaar geleden
in: Hardware
1.9K
LeonardN
3 jaar geleden
Dat laatste. Oudere mobiels en laptops hebben geen 5g ondersteuning.
paulus811
3 jaar geleden
Ik heb zelf een Macbook pro uit 2013 en ook die ondersteunde 5G niet, maar het bleek heel eenvoudig en relatief goedkoop om een nieuw netwerkkaartje in te bouwen. Nu werkt 5g vlekkeloos.
Griffin
3 jaar geleden
"het bleek heel eenvoudig en relatief goedkoop om een nieuw netwerkkaartje in te bouwen. Nu werkt 5g vlekkeloos."
In jouw geval was de wifimodule defect, want mijn MBP (late)2013 heeft al sinds het begin het goed gedaan op 5GHz, Dus is het een kwestie van andere module er in van het zelfde type. Die OEM fabrikanten zoals Dell/HP/Asus whitelisten een zeer beperkte serie modules, en hoewel in de formfactor geen verschil is, en het zou moeten werken werkt het toch niet omdat de BIOS die nieuwe module niet toelaat tot het eigen eco-systeem.
paulus811
3 jaar geleden
@Griffin, mijn model is een mid 2013 en die ondersteunde echt 5Ghz niet, ik heb de specs zeer goed bestudeerd. Op 2.4Ghz werkte het wel dus er was niets kapot.
Griffin
3 jaar geleden
@paulus811: Waarom nou specifiek jouw mid 2013 geen 5GHz zou ondersteunen lijkt mij heel sterk, want mocht jouw MBP uitgerust zijn met het oudere type kaart(Broadcom BCM94331CSAX) dan had je nog steeds 5GHz moeten hebben volgens de onderstaande specs: Product Name:BCM94331CSAX Wireless WiFi Bluetooth 4.0 Airport Wlan network Card for Macbook pro A1398 A1425 A1502
Transmission Rate : 450Mbps Type : Wireless Kind : Internal Application : Laptop Adapter Socket : PCI-E Wi-Fi Supported Frequency : 2.4G & 5G Interface Type : PCI Express Wireless Protocol : 802.11n Lan
paulus811
3 jaar geleden
Excuus, heb het even gecheckt en het is een mid2012

Antwoorden (1)

Er zit alleen maar de 2,4 ghz band im.
zie specs:https://www.asus.com/Laptops/K52N/specifications/