Mijn HP printer zegt - onterecht -dat ik mijn inkt moet vervangen. Hoe kom ik hiervan af?

Mijn windows 10 (Lenovo) 2 jaar oud, is door de winkel deze week opnieuw geformateerd en geïnstalleerd want ik had ook een probleem met een update van windows. Dat is nu verholpen maar hij blijft nog steeds zeggen dat ik mijn inktpatronen moet vervangen. Volgens de winkel doet de printer dat niet met een andere computer. De reparatie kosten waren €225.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Hardware
1.1K

Antwoorden (1)

Imitatie-cardridges kunnen de oorzaak zijn van dit probleem. Heb je de originele, dan kan het helpen als je de software van de printer een keer verwijdert en opnieuw installeert.
jc54
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
"Heb je de originele, dan kan het helpen als je de software van de printer een keer verwijdert en opnieuw installeert."
Welnee, bij HP printers wordt een countertje bijgehouden op de cartridge zelf, Epson heeft een soortgelijk mechanisme, alleen Canon heeft een andere aanpak, die gebruikt een optische sensor met iets van een prisma, kortom de-installeren helpt geen zak.
https://computer.howstuffworks.com/computer-ink-cartridge1.htm