Is Ryzen 2 Meltdown- en Spectre-kwetsbaarheden bestendig?

Zijn de opvolende Ryzen CPU's (Ryzen 2) van AMD; Meltdown- en Spectre-kwetsbaarheden bestendig?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Hardware
1.4K

Het beste antwoord

Ryzen is deels "Spectre"-gevoelig, en 100% "Meltdown"-bestendig.

https://www.theregister.co.uk/2018/01/04/intel_amd_arm_cpu_vulnerability/
https://www.reddit.com/r/Amd/comments/7o208y/amd_ryzen_cpus_confirmed_to_be_vulnerable_to/

Je zal waarschijnlijk een nieuwe generatie af moeten wachten voor er hardwarematig niks meer aan de hand is. Spectre zal softwarematig tegen moeten worden gehouden, als dat al lukt.
LeonardN
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Mensen staren zich blind op deze veiligheids gaten in de kernel, maar beseffen kennelijk niet dat je wel physiek bij de computer moet zitten om deze gaten uit te buiten. En als thuis een vreemd persoon aan je computer zit is er vaak iets meer aan de hand met de veiligheid rondom het huis, beter is dan om je daar je aandacht naar uit te laten gaan.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Dat snappen we, maar kunt u ons vertellen hoe vaak het voorkomt dat er alleen al laptops worden gestolen met hierop allerlei belangrijke zaken?
ajeto https://www.stopheling.nl/
TurfGraver
6 jaar geleden
Die laptops worden niet gestolen voor de data. Sterker nog dat wordt vaak als eerste gewist. :-)
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ik durf er geld op te zetten dat dieven niet laptops stelen om ze door te verkopen of te gebruiken zonder dat ze een poging hebben gewaagd op het kraken van de beveiliging.
(Ik spreek niet uit eigen ervaring!)
TurfGraver
6 jaar geleden
Ooo men zal vast even rondneuzen of er wat te halen valt. Maar daar dat staat los van deze 'lek'.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Dank