Wat scheelt er aan een computer die bij het opstarten steeds langer lijkt te blijven staan in het BIOS-scherm alvorens het besturingssteem opstart?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Hardware
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Gedurende POST worden alle componenten geïnitialiseerd, wellicht dat de BIOS een probleem heeft om de harddisk goed te herkennen? Trek daarom de SATA kabels los om te controleren of dat ook zo is.(dan kan ie natuurlijk niet windows starten)

Het beste antwoord

Een computer gaat tijdens de BIOS fase, dus de periode waarin de BIOS-scherm wordt getoond de hardware testen en alleen als alle hardware door de BIOS test komt gaat de computer naar de boot fase. Dus zeer waarschijnlijk heeft de computer een hardware probleem of zit er een hardware probleem aan te komen. Stop de computer tijdens de bios fase en laat het in bios scherm staan en doe zoveel mogelijk bios hardware testen. Tot je een duidelijk hardware foutmelding hebt en dan weet je wat de computer scheelt.