Welke aansluiting gebruiken bij videokaart DisplayPort DVI-D of HDMI ?

ik heb een monitor met VGA en HDMI aansluiting

Videokaart DisplayPort, DVI-D, HDMI

welke is dan beste om te gebruiken ?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Hardware
1.4K

Het beste antwoord

HDMI dunkt mij? Da's namelijk de enige gemeenschappelijke aansluiting.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
oké dus geen verloop.. maakt het nog wat uit of vergulde of niet ? is het zo dat goedkope net zo goed zijn als de dure ? https://www.homecinemamagazine.nl/2011/04/advies-alle-hdmi-kabels-zijn-hetzelfde-of-toch-niet/ bv een van 3mtr is maar 1,35 http://www.allekabels.nl/computer_kabels/hdmi_kabel_high_speed.html
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verguld is onzin. Goedkoop net zo goed als duur behalve de bouwkwaliteit wil wel eens slecht zijn.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Wat Mr.Tomaat zegt...Maar goedkoop zijn niet altijd beter dan de dure... voor €1,35 kun je maar weinig verwachten... rond de €10 is meer realistisch.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
ik heb er een gehaald van iets meer dan 10 euro
bedankt voor jullie reacties

Andere antwoorden (1)

Displayport is de beste aansluiting over het algemeen, maar aangezien jouw monitor niet beschikt over een displayport is je enige GOEDE optie de HDMI kabel. Als je de optie hebt om je monitor te upgraden zou ik voor de displayport gaan.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
"ls je de optie hebt om je monitor te upgraden zou ik voor de displayport gaan." Waarom? HDMI is prima, verschil komt pas kijken bij 4K...
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
dat heet future proofing, plus dat de displayport vastklikt aan de aansluiting kan ook een voordeel zijn.. dit is een optie die HDMI niet heeft
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
@Jerrel1 Dat is een oneigenlijk argument zo. Future proofing werkt zo: Je staat in de winkel om een videokaart te kopen. De verkoper heeft er een met HDMI. en een met HDMI en DP. Je wil de HDMI-versie kopen, de verkoper wijst je erop dat je voor 5 euro meer de DP-versie kan kopen, ook al heb je geen DP-monitor, DAN doe je aan future proofing. Een goede HD-monitor inwisselen voor een HD-monitor met een DP aansluiting is natuurlijk onzin. Mocht de vrager ooit een nieuwe monitor willen zou deze altijd nog voor een met DP kunnen gaan. Maar om er een te gaan kopen omdat je de mogelijkheid hebt is gekheid. Zeker als je er niet een koopt die de voordelen van DP benut. dat de displayport vastklikt aan de aansluiting Een nadeel des te meer. HDMI stekker schiet er gewoon uit als je erover struikelt, en blijft verder prima zitten. Als ik morgen een monitor koop (1920x1080 60hz) zou ik niet echt weten waarom er DP op zou moeten zitten. Als het erop zit zou het prima zijn, maar het zou voor mij geen vereiste zijn.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Net zo mooi als al die mensen die nu een 4k TV kopen, maar er nog nooit een 4k bron op bekeken hebben.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
@Mrtomaat blijft een voorkeur dingetje he.. en uiteindelijk ligt de keuze bij hem. Heb ook niet gezegd dat hij de monitor moet inwisselen en daarnaast heeft hij niet gezegd hoe goed zijn monitor is. Dus het argument over een goede monitor inwisselen is onzin...
Heb simpelweg gezegd, mocht je de optie hebben om te monitor te upgraden (dan heb ik het niet alleen over de aansluiting, aangezien ik niet weet wat voor monitor hij heeft.) dan zou ik zeker voor displayport gaan.