Ik wil van mijn "c drive" de "d drive" maken hoe moet dat?

Ik wil van mijn c drive een d drive maken. Door een fout in mijn pc denkt mijn computer volgensmij dat mijn usb de hardeschijf is. Dus ik wil mijn c drive veranderen in de d drive.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Hardware
1.2K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Dat is zeer onwaarschijnlijk. Windows draait volgens mij altijd vanaf C.

Antwoorden (2)

Dat kan niet. Het toekennen van letters aan de diverse opslagmedia gebeurt in de Bios, en daar kun je niets aan veranderen.
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Je kan in Windows gewoon alles omgooien. Althans sowieso alles behalve C. Van de C schijf weet ik het niet. Vaak zat een schijf een andere letter gegeven. Het BIOS doet niet aan letters voor schijven.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
https://www.windowscorner.nl/windows7/workshops/schijfletters-aanpassen.php
Rechtermuisknop op de start knop > schijfbeheer > nou kun je onderin bij C: rechtermuisknop wijzigen en daar een andere letter toewijzen. Let op! Je kan geen letter selecteren die al in gebruik is.