Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe overclock ik makkelijk mijn cpu?

Hallo,
Ik heb een i7 6700k en wil hem graag overclocken. Ik ben een gevorderde computer gebruiker dus ik weet wat ik doe. Hoe kan ik hem het makkelijkst overclocken?

Toegevoegd na 55 seconden:
Mijn videokaart is en Geforce Gtx 1070 en heb 16,00gb ddr4 ram

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Hardware
805
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
je videokaart en ram zijn het minst belangrijk in overclocken. wel moederbord heb je? en hoe groot/welke powersuply heb je(merk/model aub)? en welke cpu cooler heb je? en om je vraag te beantwoorden je kan overclocken doen vanuit de bios door je baseclock te veranderen naar naar bv 44. Mocht je pc dan crashen voltage er iets bij totdat hij stabiel is, maar voordat ik er dieper op inga is antwoord op de eerdere vragen belangrijk.
TurfGraver
7 jaar geleden
Vreemde vraag voor een gevorderde.. aah gebruiker, tja wie is dat niet?
Verwacht niet veel winst, wel meer risico.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

hallo,
Zorg er eerst voor dat je een goede cpu/gpu cooler hebt en niet de stock cooler anders smelt je cpu. (ik ben niet verantwoordelijk voor het overclocken het kan altijd mis gaan.)
je kan je cpu overclocken op verschillende manieren ten eerste raad ik je aan om te overclocken in de bios settings dit is bij alle pc's anders maar bijna altijd bij advanced je kunt ook programma's gebruiken die kijken wat je aankan en zo overclocken zo gebruik ik amd overdrive. Je krijgt soms ook een blue screen van windows dat gebeurt vaak bij het overclocken. als je er niet uit komt reageer maar
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding