Kan ik met een gewone lege cd 780 MB een film branden?

Toegevoegd na 27 minuten:
ik bedoel natuurlijk 680 MB maar de vraag is of een film wel op een gewone cd kan:)

Toegevoegd na 1 dag:
En dan misschien op de xbox 360 afspelen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Hardware

Antwoorden (8)

Nee. Op een cd kan maar 700 MB

Toegevoegd na 25 minuten:
Ja, ik heb wel vaker films op CD gebrand, voornamelijk DivX'jes.
Maar die zijn dan volgens mij alleen afspeelbaar op een PC en niet op een normale DVD-speler (weet het niet voor alle merken, maar die van mij slikt geen CD's).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
een andere optie is een kleinere versie vinden liefst niet meer dan 680 mb want 700 precies (wat veel films zijn) gaat ook niet lukken. of een dvdtje dan kunnen er nog wat andere films op ook.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je hebt het dan ongetwijfeld over een film in DivX-formaat.
Er zijn CD's in de handel waar dat inderdaad oppast.
In de afmetingen 800 en zelfs 900 MB. Daar past ie wel op.
Niet alle DVD-spelers kunnen dit afspelen, maar vele wel...
AWM
13 jaar geleden
Nee, dat ging bij mij ook mis. Je hebt een DVD nodig als je de film daarna wil bekijken op TV.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zolang de film genoeg gecomprimeerd is dat hij op een CD (700 MB max) past, lukt dat. Ondersteund je player ook het formaat (meestal DivX), dan kun je de film met je player ook weergeven en kijken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja er zijn verschillende formaten die er wel oppassen maar zoals hier word gezegd dat je hem als je dvd speler het ondersteunt,bijv divx dan kunt afspelen in de meeste spelers die vlieger gaat niet op,je dvd speler kan dan wel divx ondersteunen maar het is en het blijft een dvd speler en geen cd speler.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jip dat kan, doe het via avi en je hebt maar 600 MB nodig

Toegevoegd na 22 uur:
Ik denk dat het wel zou lukken met een .mkv bestand, als u het wil afspelen met xbox 360. Met ps3 lukt het alvast.
grt
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, een cd is daarvoor veel te klein. Dit moet op een dvd (4,7 Gb) gebeuren. Als je geen dvd brander hebt koop er dan een (€ 50) en wissel hem uit tegen de cd brander. Of sloop een uit een oude pc. Misschien dat je je branderprorgramma (Nero?) aan moet passen, als deze alleen maar cd's kan branden. Vaak zit bij een nieuwe dvd branden wel zo'n programma. Even op letten bij het kopen dus.